مشهد- مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: سرمایه گذاری در موقوفات با هدف احیای موقوفات، افزایش بهره وری موقوفات و در راستای تولید، اشتغال و ارائه خدمات بیشتر به جامعه است.

سرمایه گذاری در موقوفات به منظور ارائه خدمت به جامعه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام احمد زاده استفاده از منابع و سرمایه های موقوفات، برگزاری نمایشگاه ظرفیت سرمایه گذاری، دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی بر اساس شیوه نامه سازمان اوقاف و امور خیریه را از شیوه های سرمایه گذاری در موقوفات بیان کرد.

وی افزود: وقف به معنای سکون و عدم حرکت نیست بلکه باید با حفظ اصل سرمایه منافع آن مصرف و گردش سرمایه در خدمت اقتصاد و پویایی جامعه باشد و این اصلی است که همواره مورد توجه سازمان اوقاف و امور خیریه است.

احمد زاده بیان داشت: سرمایه گذاری در موقوفات با هدف احیای موقوفات، افزایش بهره وری موقوفات و مهمتر از همه گام برداشتن در جهت تدابیر و منویات مقام معظم رهبری در راستای تولید و اشتغال و ارائه خدمات بیشتر به جامعه است.

احمد زاده، تکمیل بانک اطلاعات و شناسایی رقبات مستعد سرمایه گذاری در استان، تثبیت مالکیت موقوفات و صدور سند تک برگی، طرح بهره برداری موقوفات شاخص، برنامه ریزی و اجرای طرح های کشاورزی و عمرانی و ایجاد گردش مالی، تشکیل کارگروه سرمایه گذاری در استان در حوزه کشاورزی و عمران و ایجاد پروژه های جدید را از اقدامات اوقاف در جهت بهره وری موقوفات عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که راهکارعمومی برای نجات کشور در وضعیت کنونی اقتصاد مقاومتی و شاه کلید آن تولید و اشتغال است، افزود: تاکنون ۲۴ پروژه در ۲۵ هزار متر مربع عرصه و ۱۰۶ هزار متر مربع اعیان و پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصد و ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان در استان در حال اجرا و در سال جاری ۲۰ پروژه جدید و تقریبا در هر شهرستان اجرای یک پروژه را شاهد خواهیم بود.

احمد زاده پروژه ساماندهی مشاغل در حاشیه شهر مشهد در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار، پروژه تاریخ تمدن اسلام در مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع زیر بنا و ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار، گلخانه مدرن در ۴۰ هکتار و آبیاری تحت فشار در شهرستان داورزن در ۷۰ هکتار از پروژه های مهم در استان خراسان رضوی عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی، گفت: با فرهنگ سازی و اطمینان مردم نسبت به سنت حسنه وقف در سال گذشته ۴۰۰ موقوفه در خراسان رضوی به ثبت رسید که از نظرتعداد، جهت دهی، تنوع و به روز بودن با وقف های ابتدای انقلاب قابل قیاس نیست.

احمد زاده وقف ۳هزار جلد مصحف شریف توسط مردم، موقوفه حضرت زهرا(س) شامل محتمع تجاری مسکونی به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال در ۳۲۰ هزار سهم ۵۰۰ هزار ریالی را از نمونه های وقف های جمعی در خراسان رضوی بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.