استاندار تهران از آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان از دوازدهم شهریور خبر داد.

۱۲ شهریور؛ آغاز به کار شوراهای اسلامی استان تهران

 به گزارش قدس آنلاین، سید حسین هاشمی در نشست توجیهی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر تهران گفت: در پنجمین دوره شوراهای اسلامی به سبب پرداخت مستقیم ارزش افزوده به حساب های شهرداری ها و دهیاری ها بر اساس سرانه جمعیت دست شوراهای شهر به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان بازتر شده است.  

وی افزود: باید منتخبان شورای شهر این انتخاب را به عنوان امانت مردم تلقی کنند و شهرداری را با توانمندی و تخصص انتخاب کنند که بعد از آن نیاز به تغییر نباشد.  

استاندار تهران گفت: مهلک ترین سم مدیریت، تغییر آن است.  

هاشمی افزود: دو خط قرمز مالی و اخلاقی برای تمام سطوح مدیریتی در استان داریم که بدون هیچگونه اغماضی با آن برخورد می کنیم.  

وی گفت: تعامل و ارائه خدمت به مردم و استفاده از فکرها و ایده های مفید بدون در نظر گرفتن دیدگاه های فردی و جناحی موجب افزایش محبوبیت اجتماعی شورای شهر می شود.  

هاشمی افزود: ایجاد شهری زیبا و منظم با استفاده از خلاقیت ها بدون نیاز به هزینه های زیاد امکان پذیر است.

وی درباره انتخاب شهردار که نخستین وظیفه شوراهای اسلامی شهر است هم گفت: شهرداری با توانمندی ها، تجربه، تحصیلات کافی و حسن شهرت با استفاده از مشاوره های صحیح انتخاب و موجب روسفیدی شهر و شورای شهر شود.

هاشمی افزود: استانداری تنها در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر به تطبیق آرا و نظر وزارت اطلاعات اکتفا می کند و سخت گیری خاصی ندارد. برای شهرهای بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر نیز وزارت کشور چندان سخت گیری ای نخواهد کرد و شهردار مصوب شوراهای اسلامی شهرها تأیید می شوند.  

استاندار تهران تأکید کرد: البته اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد خواهد شد.  

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.