نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با حضور علی احمدی دبیر جشنواره در محل پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

رویکرد جشنواره شهر کمک به بدنه سینمای ایران است

به گزارش قدس آنلاین، علی احمدی در ابتدای این نشست با اشاره به دوره‌های پیشین این جشنواره و وقفه چندساله‌ای که در برگزاری آن رخ داد، اظهار کرد: جشنواره فیلم شهر در سال‌های گذشته در ماه‌های مختلفی از سال برگزار می‌شد، اما در دوره پنجم درصدد این برآمدیم که این جشنواره در هفته اول اردیبهشت‌ماه برگزار شود که البته در آن‌زمان هم بخش بین‌المللی جشنواره فیلم فجر درحال برگزاری بود و به‌ناچار تاریخ برپایی را تغییر دادیم.

وی در ادامه افزود: تا این‌که محقق شد جشنواره امسال در مردادماه برگزار شود، اما تمایل داریم این جشنواره تقویم ثابتی داشته باشد که به‌نظر ما بهترین زمان برگزاری آن، اردیبهشت‌ماه است و امیدواریم این اتفاق از سال آینده رخ دهد.

برپایی ۴ نکوداشت و بزرگداشت

دبیر جشنواره فیلم شهر یادآور شد: ۴ بزرگداشت و نکوداشت در جشنواره فیلم شهر برگزار خواهد شد که در مراسم افتتاحیه بزرگداشت سیمین معتمدآریا و نکوداشت زنده‌یاد حبیب‌الله کاسه‌ساز و در مراسم اختتامیه نیز بزرگداشت ژاله علو و محمود کلاری را برگزار خواهیم کرد.

احمدی با اشاره به هزینه‌های جشنواره فیلم شهر تصریح کرد: تمام هزینه برگزاری این جشنواره ازطریق فروش بلیت در سینما تأمین خواهد شد و به هیچ‌وجه از بودجه سازمانی، دولتی و نیمه‌دولتی استفاده نکرده‌ایم. به‌بیانی دیگر پردیس ملت محل کسب درآمد مؤسسه تصویر شهر است و ازطریق آن جشنواره، تولید فیلم و تجهیز سالن ایوان شمس تأمین شده است و این باعث افتخار ماست که ازطریق درآمد سینما برای سینما هزینه می‌شود. ضمن این‌که نمایش فیلم‌ها برای علاقه‌مندان رایگان است و اگر فیلمی با استقبال همراه بود، سانس ویژه برای آن درنظر گرفته می‌شود.

احمدی تأکید کرد: رویکرد ما در مؤسسه تصویر شهر، خدمت به بدنه سینمای ایران است، اما درمورد جشنواره فیلم شهر باید بگویم به فیلمی توجه می‌کنیم که تنها محدود به شهر تهران نیست. البته هنوز به یک تعریف جامع فیلم شهری نرسیده‌ایم و این را هم می‌دانیم که هنوز صددرصد به یک جشنواره شهری تبدیل نشده است.

نگاهی به برنامه‌های جنبی جشنواره

وی در ادامه عنوان کرد: رونمایی از آژانس فیلم تهران درطول برگزاری این جشنواره از دیگر برنامه‌هاست. همچنین از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره می‌توان به رونمایی ۲ گالری در پردیس سینمایی ملت اشاره کرد که شامل اقلام تبلیعاتی و ۵۰ فریم عکس فیلم از نمای شهری در فیلم‌هایی همچون زیر سقف دودی و... است.

احمدی در ادامه به بخش امن، از دیگر بخش‌های جنبی جشنواره اشاره کرده و گفت: بعد از اتفاقات تروریستی تهران یک بخش شهر امن را در جشنواره ایجاد کردیم که نگاه ویژه‌ای به اتفاقات منطقه دارد.

وی با اشاره به داوری‌ها در این جشنواره گفت: خوشبختانه تیم داوری بسیار مستقل عمل کردند و تحت‌فشار یا تحت‌نظر جریانی نبودند. حتی خود من به سه فیلم بسیار علاقه داشتم، اما هیچ‌کدام از این سه فیلم در جشنواره حضور ندارند و درکنار آن فیلمی همچون «سد معبر» که اتفاقاً نگاهی انتقادی به عملکرد شهرداری تهران دارد در این جشنواره به نمایش درخواهد آمد. ضمن این‌که هیچ‌کدام از فیلم‌های خارجی ممیزی نشده و آثار انتخاب‌شده مطابق شئونات ماست.

دبیر جشنواره فیلم شهر در پایان سخنان خود به تغییرات پیش روی شهرداری اشاره کرد و گفت: امیدوارم این جشنواره دستخوش تغییرات نشود. خوشبختانه نگاه مدیران ما درراستای حفظ هنر و عدم‌ضربه به آن است و همیشه سعی شده تا هنر از نگاه سیاسی دور باشد و من هم تصور نمی‌کنم که جشنواره دچار لطمه شود.

در پایان این مراسم از پوستر ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر رونمایی شد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.