زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان از اختصاص ۲۴ میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه امسال به حاشیه نشینی خبر داد.

اختصاص بودجه ۲۴۰ میلیارد ریالی به مناطق حاشیه نشین سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، علی اوسط هاشمی در جمع شماری از بانوان حرفه آموز در بخش صنایع دستی اظهار داشت: در تمام سرفصل های بودجه ای تخصیص اعتبار با اولویت حاشیه نشینی است.

وی اظهار داشت: تفاوت در نوع نگاه به ساکنان مناطق حاشیه نشین که متاثر از فقر و خشکسالی است باعث تضییع حقوق آنان شده و این نشان از بی عدالتی در توزیع امکانات و منابع مالی دارد که قابل انکار نیست.

استاندار با اشاره به بازدید وزرای دولت از جمله وزیر کشور ، راه و شهرسازی،تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان رئیس جمهور از مناطق حاشیه نشین گفت: تلاش کردیم تا حق شما را برجسته و بزرگ جلوه دهیم و به همین جهت نگاه دولت را در برنامه ریزی ها به حاشیه نشینی سوق دادیم که تبعیض مثبت قائل شویم.

هاشمی ادامه داد: برای زنده نگه داشتن خواست و حق شما نگاه و کارکرد دستگاههای اجرایی استان به سمت برطرف نمودن مشکلات و نیازمندی های مناطق حاشیه نشین سوق داده می شود.

وی اضافه کرد: علیرغم قلت منابع مالی، فرهنگ توجه به حقوق حاشیه نشینان رو به شکل گیری است و در همین ارتباط ۱۰۹ کیلومتر لوله کشی انتقال آب در اردیبهشت ماه امسال کلنگ زنی شد.

استاندار بیان کرد: ارایه خدمات شهری و فضای سبز مناسب در مناطق حاشیه نشین باید همتراز با دیگر مناطق شهر دیده شود و اینگونه نباشد که از خدمات اولیه نظافت معابر و کوچه ها محروم باشند.

وی دستور داد شهرداری هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی بلوار همجوار با این مرکز و آسفالت کوچه های اطراف اقدام نماید.

وی افزود: به جهت رفاه حال بانوان حرفه آموز و شاغل در این مرکز چند دستگاه سیستم خنک کننده با هزینه صندوق کارآفرینی امید خریداری گردد همچنین تعدادی از بانوان صنعتگر این سازمان که در حرفه صنایع دستی مشغول فعالیت هستند برای فراگیری دوره های استادکار به تهران اعزام شوند.

استاندار گفت:ساکنان مناطق حاشیه نشین باید چشم مسئولان دولتی و نمایند گان مجلس را نسبت به حق خود تقویت نموده، قانع به محرومیت نبوده و مطالبه گر باشید.

وی با تشکر از خانم "شهناز اربابی" مسئول این سازمان مردم نهاد گفت: ایشان همیشه منشاء خیر هستند ، مهارت و توانمندی خودش را به شراکت می گذارد و خیرخواهانه به همنوع می اندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.