زاهدان-پنجمین کمیته مشترک تجارت مرزی سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان روز چهارشنبه با حضور ۲ هیات ایرانی و پاکستانی در زاهدان آغاز بکار کرد.

پنجمین کمیته مشترک مرزی ایران و پاکستان در زاهدان آغاز بکار کرد

  به گزارش قدس آنلاین، رئیس گمرکات ایالت بلوچستان پاکستان و سرپرست هیات پاکستانی در این نشست اظهار داشت: ایالت بلوچستان در پاکستان همچون استان سیستان و بلوچستان در ایران کمتر توسعه یافته است که باید ۲طرف برای بهبود شرایط تلاش کنند.

سعیدخان جدون ادامه داد: در ایالت بلوچستان پاکستان دستور ویژه ای برای تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی کالاهای ایرانی که از مرز زمینی وارد می شوند، وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر این تخصیص ها از جانب ایران نیز اعمال شود می توان شاهد کاهش چشمگیر قاچاق در مرز های ۲ کشور بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و سرپرست هیات ایرانی نیز در این نشست اظهار داشت: این استان و نیز ایالت بلوچستان پاکستان استان های بزرگ با ظرفیت های فراوان هستند که هر ۲ کمتر توسعه یافته اند.

نادر میرشکار افزود: ارتباطات دیرینه دینی، فرهنگی و مردمی این ۲ استان می تواند نقش موثری در توسعه مبادلات داشته باشد. وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در حال توسعه است و طرح های بزرگ زیربنایی در آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: احداث خط ریلی زاهدان - میلک – سرخس، مجتمع پتروشیمی در چابهار، ایجاد کارخانه های جدید سیمان در ایرانشهر و سرباز و نیز طرح تولید تایر با ظرفیت ۵۰ هزار تن در منطقه سیستان از جمله طرح های بزرگ این استان محسوب می شوند که می توان روی آنها سرمایه گذاری کرد. وی خاطرنشان کرد: همچنین گازرسانی به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان بهترین ظرفیت را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

منبع:ایرنا     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.