بردسکن- رئیس اداره محیط زیست بردسکن از کمبود ۴۱ نفر نیز در اداره محیط زیست این شهرستان خبرداد.

کمبود نیروی انسانی در اداره محیط زیست بردسکن

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ذوالفقاری در مراسم  تجلیل از محیط بانان این اداره گفت:  شهرستان بردسکن دارای دو منطقه حفاظت شده درونه و پناهگاه حیات وحش دشت لاغری به وسعت بیش از ۱۰۰ هزار هکتار است که در مجموع این مناطق فقط با چهار محیط بان حفظ و صیانت می شود.

 وی اظهارداشت: چارت سازمانی اداره محیط زیست بردسکن ۴۸ نفر می باشد اما کل نیروی این اداره هفت نفر است و حداقل برای مناطق تحت مدیریت این اداره نیاز به بیش از ۳۰ محیط بان می باشد.

رئیس اداره محیط زیست بردسکن با اشاره به کمبود نیرو  گفت: علی رغم اینکه مناطق پیشنهادی از جمله سرو کشمر در دستور کار این اداره است ولی به خاطر کمبود نیرو و امکانات مورد نیاز از ارائه آنها به اداره کل  پرهیز می کنیم.

وی از پدر و پسر دوست داران طبیعت به نام ارشادی به خاطر برگزاری جشن روز محیط بان و حضور فرماندار و جمعی از روسای ادارات و گروههای سازمان مردم نهاد زیست محیطی تقدیر کرد و گفت: در حقیقت تمام خانواده ها از دیدگاه محیط زیست همیاران طبیعت محسوب می شوند و در صورت هر گونه تخلف و آزار و اذیت  حیات وحش شهرستان می توانند مراتب را به ماموران این اداره اطلاع دهند.

 وی مهمترین وظیفه محیط بانان را حفظ و صیانت از تنوع زیستی و ذخائر ژتنیکی و حفظ محیط زیست بیان کرد و از زحمات و خدمات این عزیزان تقدیر کرد.

ذوالفقاری  همچنین گفت: به همین مناسبت جمعی از دوست داران طبیعت  از موز تنوع زیستی این اداره نیز بازدید کردند.

وی هدف از ایجاد این موزه را آشنایی هرچه بیشتر قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان  با  تنوع زیستی شهرستان بردسکن اعلام کرد.

فرماندار بردسکن هم که در این مراسم جشن شرکت بوده  ضمن گرامی داشت روز محیط بان از زحمات و خدمات این زحمت کشان بی و نام نشان که در حوزه حفظ و صیانت از محیط زیست کشور صادقانه و خالصانه تلاش می کند تقدیر کرد.

برات علی نیا تنوع محیط زیست بردسکن را مهم توصیف کرد و گفت: شهرستان بردسکن به لحاظ تنوع زیست محیطی یکی از مناطق مستعد استان به شمار می رود که می طلبد اداره کل محیط زیست استان نگاه ویژه ای را به این شهرستان داشته باشد. 

وی از ارشادی و عباس زاده از حامیان محیط زیست که زمینه برگزاری مراسم جشن روز محیط بان را فراهم کردند تشکر کرد و گفت: اگر بخواهیم محیط زیستی پویا و فعال داشته باشیم و از تخریب آن جلوگیری شود بهترین روش آن وصل کردن به مردم است  چرا که مردم امین  ترین شرایط را برای تمامی حوزه ها فراهم می کنند.

فرماندار بردسکن کار کردن در محیط زیست را یک کار بسیار ارزشمند  دانست و گفت: متاسفانه عده ایی قانون گریز محیط زیست را به انحصار خود در آورده اند که با تلاش شبانه روزی  و تیزبینی محیط بانان خواب های آنها را آشفته و عرصه را بر آنها تنگ می کنند.

در پایان از محیط بانان اداره محیط زیست شهرستان بردسکن تجلیل به عمل آمد و کیک روز محیط بان  توسط فرماندار و  ارشادی جوان دوستدار طبیعت برش زده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.