یزد- رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: بیش از شش هزار و ۴۵ نفر مرد و بیش از دو هزار و ۲۸۶ نفر از خانمها در مسابقات ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد شرکت کردند.

۸ هزار نفر در مسابقات ورزشی شهرداری یزد شرکت کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:  این سازمان در سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با کمک دیگر ارگانها فعالیت می کند، از جمله برگزاری ورزشهای همگانی و مسابقات ورزشی که در ایام عید نوروز در تمام پارک های شهر یزد  این مسابقات برگزار شد و همشهریان و میهمانان نوروزی از این مسابقات استقبال کردند.

محمدرضا پیرنیا گفت: در ایام نوروز علاوه بر مسابقات ورزشی، اجرای تاتر در سطح پارکها واجرای نمایش سیاه بازی  را داشتیم که مورد استقبال و توجه میهمانان نوروزی قرار گرفت.

وی افزود: در ۱۰ فروردین که مصادف با اول رجب بود جشن شب آرزوها با حضور بیش از ۱۵ هزار نفر انجام شد و همچنین برای اولین بار مراسم اعتکاف مجازی استان به مدت ۳ شب ایجاد شد، از اولین سحر تا آخرین افطار به صورت مجازی مردم می توانستند با اعتکاف همراه شوند و در این زمینه با مشارکت مردمی بالایی مورد استقبال قرار گرفت.

پیرنیا در جهت ترویج فرهنگ یزد اظهار داشت: یک کار مستند در بحث نوای عاشورایی و فرهنگ غنی یزدی، ضبط نوحه‌های قدیمی یزدی با همان لحن و موسیقی در حال انجام است و یک کتاب مصور با کمک اساتید که گویش و فرهنگ اصیل یزد در آن  لحاظ شده در حال تدوین است.

وی اظهار داشت: یکی از رویکردهای اجرایی سازمان در برنامه‌های مختلف ورزشی استعداد یابی است که در این زمینه تاکنون بیش از شش هزار و ۴۵ نفر مرد و بیش از دو هزار و ۲۸۶ نفر از خانمها در مسابقات ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد شرکت کردند.

پیرنیا گفت: ۱۲۶ محله در شهر یزد وجود دارد که از این تعداد پنج محله به عنوان پایلوت و سرای محله انتخاب شده اند که هر کدام از اینها رابطین مختلف در حوزه‌های ورزشی، سلامت و بحران دارند که امیدواریم با شروع کار شورای پنجم بحث انتخاب اعضای شورا مشخص و تعیین شود.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد  اظهار داشت: ما امیدواریم بتوانیم محیطی سالم و امن برای خانمها در پارکها ایجاد کنیم و به این منظور احداث سازه‌های مستحکم و ثابت برای ورزش بانوان در پارک‌های شهر در دستور کار است.

پیرنیا گفت:  معاونت بانوان در چارت سازمان اضافه شده است و امیدواریم با آمدن شورای پنجم برنامه‌های منسجم و بهتری برای بانوان ایجاد شود.

وی افزود:  ۱۰ قطعه زمین ورزشی درون محله ای به منظور راه‌اندازی فضای ورزشی به سازمان فرهنگی ورزشی واگذار شده است و از این تعداد پنج زمین تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری می رسد.

پیرنیا گفت: یکی از مهمترین رویکردهای سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد فرهنگ شاد زیستن است و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ کلاس آموزشی با موضوع‌های تحکیم خانواده، همسرانه، مادرانه و تبیین منویات مقام معظم رهبری در مورد خانواده در محله های مختلف یزد برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.