رشت- مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: اصحاب رسانه چشمان جامعه و زبان مردم هستند و در همین راستا آموزش و پرورش برای انعکاس فعالیت‌های فرهنگی به تعامل با اصحاب رسانه نیاز دارد.

اصحاب رسانه چشمان جامعه و زبان مردم هستند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی حاجتی، مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان  در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار، اظهار کرد: اصحاب رسانه چشمان جامعه و زبان مردم هستند و در همین راستا آموزش و پرورش برای انعکاس فعالیت‌های فرهنگی به تعامل با اصحاب رسانه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین منشور آموزش و پرورش است، افزود: آموزش و پرورش فراتر از یک وزارتخانه معمولی است زیرا بخش عظیمی از افراد جامعه به نحوی با این نهاد در ارتباط هستند.

حاجتی با بیان اینکه در استان گیلان ۳۷۵ هزار دانش‌آموز و بیش از ۲۸ هزار فرهنگی داریم، گفت: برای حل مشکلات آموزش و پرورش نمی‌توانیم فقط به منابع داخلی تکیه کنیم. برای شروع سال تحصیلی باید از ظرفیت مدیران و دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به ارتقای رتبه باسوادی استان، تصریح کرد: رتبه باسوادی استان گیلان در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، از هفتم کشور به چهارم ارتقا یافته است.

وی با اشاره به برخی موفقیت‌های آموزش و پرورش گیلان، ادامه داد: کسب رتبه ششم کنکور سراسری در سه سال متوالی، رتبه برتر در اجرای پرسش مهر، کسب رتبه اول فعالیت‌های ستاد بزرگداشت مقام معلم، ساماندهی بهینه نیروی انسانی، موفقیت دانش‌آموزن گیلانی در المپیادها، پذیرایی و اسکان میهمانان نوروزی، برگزاری اولین بازارچه کارآفرینی دانش‌آموزی، تولید پیک حقوق شهروندی و برگزاری لیگ علمی از جمله دستاوردهای آموزش و پرورش گیلان است.

حاجتی با بیان اینکه ۱۷ درصد از دانش‌آموزان گیلانی در مدراس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند، افزود: گیلان ۷۱۹ مدرسه غیردولتی با ۴۸ هزار دانش آموز دارد. شهریه این مدارس طبق سامانه الگوی شهریه و براساس ساعات مصوبه هر یک از پایه‌های تحصیلی و بنابر خدمات ارائه شده، متفاوت است.

وی با اشاره به فعالیت ستاد اسکان مسافران فرهنگی، تصریح کرد: همزمان با آغاز فعالیت ستاد اسکان مسافران از ۲۵ خرداد تا ۲۱ مرداد ماه امسال ۳۰ هزار و ۵۷۹ خانوار به تعداد ۱۱۰ هزار و ۸۵ نفر در مراکز اسکان مسافران فرهنگی استان پذیرش شدند.

دریافت وجه هنگام ثبت نام ممنوع است

    رشت - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه هیچ مدیری در هنگام ثبت‌نام حق دریافت وجه را ندارد، گفت: تاکنون به علت دریافت وجه و تخلفات ثبت‌نامی دو مدیر لغو حکم و سه مدیر هم تبعید شدند.

وی با تشریح فعالیت های بازرسی و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش گیلان با توجه به ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید در مدارس اظهار کرد: از سه هزار و ۷۹۶ واحد آموزشی استان، ۳۵ درصد مدارس بازدید شدند که در برخی تخلفاتی رخ داد که مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: قانون اساسی تکلیف را مبنی بر آموزش رایگان مشخص کرده اما به این معنی نیست که ما خودمان را از کمک های داوطلبانه و اختیاری محروم کنیم.

وی با بیان این که مدارس به کمک های داوطلبانه اولیاء نیاز دارند، تصریح کرد: کمک های اختیاری نه اجباری اولیاء ، می تواند در طول سال تحصیلی به صورت قانونمند و واریز به حساب مدرسه انجام گیرد.

وی جلب رضایت خانواده ها را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و یادآور شد: اگر بتوانیم اطمینان خانواده ها را جلب کنیم و اقدامات مدرسه محل فرزندشان را به آنها گزارش دهیم، یقینا آنها برای کمک به مدرسه داوطلب می شوند.

حاجتی با بیان این که آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی خود به کمک های خانواده ها نیازمند است، خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل خوب مسئولان مدرسه با اولیاء دانش آموزان بسیار مهم است و نقش بسزایی در ارتقاء تعلیم و تربیت آینده سازان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.