بجنورد- ۶۲ اثر به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی و سومین جشنواره تئاترجوان(کوتاه) استان رسید.

۶۲ اثر به دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی و سومین جشنواره تئاتر جوان رسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این جشنواره در ۳ بخش مسابقه استانی، کوتاه و ویژه شعار سال برگزار می شود.

ابوالحسن حیدری با اشاره به تعداد آثار رسیده به دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی افزود: از مجموع ۳۶ اثر، شهرستان بجنورد ۲۴ اثر، اسفراین ۴ اثر، جاجرم و فاروج هر کدام ۳ اثر و شیروان و گرمه به طور جداگانه یک اثر به دبیرخانه ارسال کردند.

وی با بیان این که سومین جشنواره تئاتر جوان(کوتاه)  نیز به صورت بخشی مستقل و هم‌زمان با دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی برگزار می شود، اظهارکرد: ۲۶ اثر نیز به دبیرخانه سومین جشنواره تئاتر جوان(کوتاه) رسیده است که ۱۶ اثر از بجنورد ،۶ اثر از اسفراین و ۳ اثر از جاجرم و یک اثر از گرمه می باشد.

وی ارتقای سطح کیفی آثار و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و تصریح کرد: هفتم شهریور ماه بازبینی آثار شروع می شوند.

حیدری گفت: آثار نمایشی با موضوع شعار سال ( اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال)و همچنین فرهنگ بومی و آئینی خراسان شمالی،ملی، ارزش های اسلامی دفاع مقدس و معضلات اجتماع در اولویت قرار خواهد گرفت و بدیع بودن و خلاقیت در اجرای آثار برای ارزیابی هیأت انتخاب تأثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به این که هیئت داوران جشنواره تئاتر استانی بر اساس کیفیت آثار حداکثر ۲ نمایش را به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی می کنند، خاطرنشان کرد: این جشنواره  ۲۵ تا ۲۷ شهریورماه  در مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.