گناباد-رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد گفت: با وجود تصویب قانون خدمت‌رسانی به ایثارگران، متاسفانه اجرای آن بسیار کند است.

اجرای قانون خدمت‌رسانی به ایثارگران مغفول مانده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد شهابی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: با وجود تصویب قانون خدمت‌رسانی به ایثارگران، متاسفانه اجرای آن بسیار کند است.

وی اشتغال فرزندان آزادگان را از دیگر موضوعات و مشکلات پیش‌روی این گروه از مردم برشمرد و متذکر شد: متاسفانه دستگاه‌های دولتی به انواع مختلف از اجرای قانون استخدام فرزندان ایثارگران شانه خالی می‌کنند و به نوعی قانون را دور می‌زنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد ادامه داد: بر اساس قانون، همه دستگاه‌های دولتی موظفند، ۲۵ درصد از استخدام نیروهای به‌کارگرفته را از خانواده‌های ایثارگران و آزادگان انجام دهند که متاسفانه این قانون به درستی اجرا نمی‌شود.

شهابی اضافه کرد: بعضی از اداره‌ها به بهانه اینکه کار را به صورت حجمی یا قراردادی واگذار می‌کنند، از اجرای قانون اشتغال خانواده ایثارگران و آزادگان خودداری می‌کنند، در صورتی‌که اصلاحیه جدید قانون به همه موارد به‌کارگیری از جمله قراردادی، حجمی و پیمانی تصریح دارد.

وی با بیان اینکه عدم توجه به جایگاه ایثارگران در جامعه خسارت‌باراست، یادآور شد: متاسفانه وضعیت به گونه‌ای است که فرزند جانباز یا آزاده با اینکه بهترین معدل را در دانشگاه کسب کرده است، جرأت نمی‌کند، بگوید من فرزند جانباز یا  آزاده هستم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد اضافه کرد: آزادگان، نمونه‌های ایثار، صبر و فداکاری هستند، به طوری‌که امام خمینی فرمودند، اگر من زنده نبودم، سلام مرا به اسرا برسانید.

شهابی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه فقدان فرهنگ گذشت و ایثار است، متذکر شد: اگر این فرهنگ در جامعه ما گسترش پیدا کند، بسیاری از مشکلات اجتماعی مانند طلاق کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.