زاهدان-سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۶۲ فقره پرونده با موضوع مباشرت در قاچاق دام در استان تشکیل که از ۵۶ فقره مختومه شده و متخلفان به میزان یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

۶۲ پرونده قاچاق دام در سیستان و بلوچستان تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین اشرفی اظهار داشت: مأموران یگان تکاوری شهرستان سراوان در روزهای اخیر تعدادی دام که به صورت بدون صاحب از معبر غیرمجاز مرزی از سمت کشور پاکستان وارد خاک ایران شده بودند را شناسایی و کشف کردند.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان روی این دام‌ها که از نوع شتر بودن، مشخص کرد تعداد آنها ۹۹ نفر با ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال است.

وی خاطرنشان کرد: در پی ارائه پرونده این واردات دام قاچاق به کشور، با تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان سراوان اقدامات در زمینه شناسایی صاحبان دام‌ها انجام شد که به نتیجه نرسید.

اشرفی اضافه کرد: شعبه رسیدگی کننده پس از طی تشریفات قانونی با استناد به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به دلیل بلاصاحب بودن دام‌ها رأی بر ضبط آنها به نفع مرجع ذی‌ربط صادر کرد.

سرپرست تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۲ فقره پرونده با موضوع مباشرت در قاچاق دام در استان تشکیل که از این تعداد ۵۶ فقره پرونده مختومه شده و متخلفان به میزان یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان دام قاچاق از کشور پاکستان از طریق مرز سراوان وارد استان می‌شود و شتر، گاو و گوساله بیشترین نوع دام قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.