اهواز- فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه امنیت و تسهیل برای زائران اربعین حسینی در اولویت کار نیروی انتظامی قرار دارد، گفت: مرز شلمچه مهمترین و بزرگترین گذرگاه زمینی کشور برای تردد زائران است و امسال نیز مانند سال گذشته اتباع خارجه برای زیارت اربعین حسینی فقط باید از مرز شلمچه تردد کنند.

تردد اتباع خارجه برای زیارت اربعین حسینی فقط از طریق مرز شلمچه

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین اشتری ظهر امروز در بازدید از زیرساخت‌های مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امنیت و تسهیل برای زائران اربعین حسینی امسال نیز مانند سال‌های گذشته از اولویت کار نیروی انتظامی است. 

وی ادامه داد: از زیرساخت‌های مرزهای چذابه، مهران و شلمچه بازدیدی را انجام دادیم که وضعیت مناسب بود. 
 
فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با مرز شلمچه گفت: مرز شلمچه به عنوان مرز اصلی ما، از نظر زیرساختی برای ایام اربعین نسبت به دیگر مرزها دارای وضعیت بهتری است. 
 
اشتری با اشاره به اینکه مرز شلمچه بزرگترین و مهمترین گذرگاه زمینی کشور برای تردد زائران اربعین حسینی به حساب می‌آید،‌ ادامه داد: امسال نیز برای تردد زائران اتباع سایر کشورها مرز شلمچه در نظر گرفته شده است و برای این امر تمهیداتی نیز صورت گرفته است. 

وی گفت: زائران اتباع خارجه برای ایام اربعین حسینی فقط باید از مرز شلمچه تردد کنند و ورود و خروج از ایران به عراق و از عراق به ایران برای اتباع خارجه از دیگر مرزها به جز مرز شلمچه، غیرقانونی است. 
 
فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با زمان صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی، عنوان کرد: برای صدور ویزا با وزارت امور خارجه و کشور هماهنگی‌هایی صورت گرفته است و یک ماه پیش از اربعین حسینی، ویزای اربعین برای زائران صادر خواهد شد. 
 
اشتری در خصوص امکان فعال شدن مرز خسروی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی برای فعال شدن مرز خسروی برای سهولت تردد زائران اربعین حسینی آمادگی خود را اعلام کرده است. 
 
وی در پایان افزود: تصمیمات بعدی در جهت فعال شدن مرز خسروی به طرف عراقی بستگی دارد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.