یزد - رئیس شورای شهر یزد گفت: با رای اعضای شورا «جعفر امینی‌مقدم» به عنوان سرپرست شهرداری یزد انتخاب شد.

 سرپرست شهرداری یزد منصوب شد

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی سفید در نخستین نشست رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: پس از مشخص شدن اعضای پنجمین دوره شورا، جلسات متعددی در محلات مختلف یزد برگزار شد و مباحث مختلفی مورد بحث قرار گرفت.

وی به بازدید اعضای شورای شهر یزد از دیگر شهرهای کشور خبر داد و افزود: در ارتباط با انتخاب شهردار یزد هم بررسی‌های بسیار زیادی صورت گرفت و لیست ۴۰ نفره‌ای به پیشنهاد اعضای شورا و برخی پیشنهادهای خارج از شورا تهیه و شناسایی شد.

وی خاطر نشان ساخت: به این ترتیب رای‌گیری صورت گرفت و هر کسی که رای نصف به علاوه یک اعضا را به دست آورد در لیست نهایی قرار گرفتند که در مجموع به لیست ۱۰ نفره‌ای از شهرداران پیشنهادی شورا رسیدیم.

سفید تصریح کرد: از این تعداد، چند نفر علاوه بر تشکر عذرخواهی کردند و برنامه برای بررسی به شورا ندادند و رسما از لیست ۱۰ نفره حذف شدند و به جای این افراد دو نفر دیگر که رای اکثریت شورا را به دست آوردند به این لیست اضافه شدند.

وی با اشاره به اینکه تا انتخاب شهردار، برای شهرداری یزد سرپرست انتخاب می‌شود، در ارتباط با سرپرست شهرداری یزد گفت: در جلسات اولیه به سه نفر از داخل شهرداری رسیدیم و پس از بررسی انجام شده، رای گیری صورت گرفت و "جعفر امینی مقدم" به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شدند
شوراهای اسلامی جایگاه بالایی در نظام اسلامی  دارند

معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم در این مراسم گفت: شوراهای اسلامی جایگاه بالایی در نظام اسلامی ایران دارند  وباید از ظرفیت‌های مختلف شورا در راستای توسعه اجتماعی و شهری یزد، بهره برد و  وجود اعضای متخصص، کارآمد، و مجرب از جمله مهمترین ویژگی‌های پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد است.

محمدعلی طالبی اظهارداشت: شوراها امروز یکی از رهنمودهای عینی مشارکت و حاکمیت رأی مردم است. وشورا  مهمترین رکن نظام مردم سالاری است و امروز شوراها در قوانین نظام اسلامی ایران دارای جایگاه ویژه و حائز اهمیت هستند.

وی افزود: پتانسیل ها و ظرفیت های شوراها باید به خوبی شناحته شود،وتنوع سنی،‌جنسی، تحصیلی، قومی و مذهبی یکی از مهمترین ویژگی‌های این دوره شورای اسلامی شهر یزد است و فعالیت قانونمند شوراهای اسلامی به مسئولان و دست‌اندرکاران استان کمک می‌کند که سطح ارائه خدمات به مردم بیشتر و بهتر شود،

معاون استانداریزد  خاطرنشان ساخت: ظرفیت بالای اعضای جدید شورای شهر در مباحث تخصصی، تجربی و اجرا از دیگر ویژگی این دوره شورای اسلامی شهر یزد است و کنار هم قرار گرفتن افراد متخصص می تواند نتیجه‌های مهمی برای رشد و توسعه اجتماعی،‌اقتصادی و فرهنگی شهر یزد در پی داشته باشد.

اطلاع‌رسانی شفاف و مستمر در دستور کارشورا باشد

فرماندار یزد هم دراین مراسم  با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی شفاف و مستمر عملکرد شورای اسلامی، گفت: شورای شهر برنامه‌های خود را به چند دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کند.

مصطفی سالاری با بیان این که در این دوره انتخابات شورای شهر ۱۱۱ درصد افزایش ثبت‌نام داوطلبین در شهر یزد داشتیم، گفت: خوشبختانه با بسترسازی‌های انجام شده شرایط حضور تمام سلایق سیاسی،‌فرهنگی و اجتماعی در این دوره انتخابات فراهم شد.

وی  با  شاره به تغییر برخی از قوانین شورای شهر، افزود: اعضای جدید شورای اسلامی شهر یزد سعی کنند آگاهی خود در مورد قوانین مدیریت شهری و دستورالعمل‌های شورای شهر را ارتقا دهند.

فرماندار گفت: با توجه به وجود سلایق مختلف در جامعه بهتر است اعضای شورای شهر برنامه‌های خود را به چند مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کنند.

وی بحث جذب سرمایه گذاری و ایجاد طرح‌های مشارکتی را از دیگر موارد ضروری در حوزه مدیریت شهری دانست و افزود: نگاه فرهنگی و اجتماعی در کنار نگاه عمرانی یکی از اولویت‌های اجرایی شورای شهر قرار گیرد.

سالاری خاطر نشان ساخت :  آب مهمترین دغدغه استان و شهر یزد عنوان می باشدو  اعضای شورای اسلامی شهر یزد تلاش کنند عملکرد خود را شفاف اطلاع رسانی کنند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که توجه به مبلمان شهری از دیگر نیازهای توسعه شهر یزد است، گفت:‌ رسیدگی به امور بانوان به عنوان یکی از مسائل شهری که تاکنون آن طور که باید شاید انجام نشده در دستور کار شورای پنجم یزد قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.