زاهدان-مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت : توانمند سازی حوزه میراث فرهنگی بستر ساز توسعه سیستان و بلوچستان است.

توانمندسازی میراث فرهنگی بستر ساز توسعه سیستان و بلوچستان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مشتاق گوهری در نشست خبری با اصحاب رسانه و جراید استان اظهار داشت: توانمند سازی حوزه میراث فرهنگی از طریق زیرساختهای اسکان ، راههای ارتباطی و حمل و نقل آسان امکان‌پذیر است .

وی با اشاره به نقش سفیران گردشگری در جذب گردشگر افزود: شناخت استان هم در سطح ملی و هم بین اامللی از جمله اولویت های ما است و در تلاشیم تا بی ثباتی دو کشور همسایه لطمه ای به چهره و نام استان در بحث گردشگری وارد نکند.

وی تصریح کرد: در این راستا در بحث ترویج مقوله بوم گردی ، معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری بویژه گردشگری فرهنگی اقدامات مختلفی انجام شده است.

وی بیان کرد : ایجاد بازارچه های جدید، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و بازاریابی برای جذب سرمایه گذار خارجی از جمله برنامه های در دست اقدام این اداره کل است.

گوهری تصریح کرد: در آبان ماه جاری همایش اسپک یا همایش کمیته های ملی موزه های آسیا با حضور ۳۰ کشور در آسیا انجام خواهد شد و حجم قابل توجهی از کارشناسان و موزه دارها به چابهار سفر خواهند کرد.

این مسؤول همچنین از اجرای ۶۰ پروژه مشارکتی میراث فرهنگی و گردشگری نیز در استان خبر داد و گفت: امیدواریم در سال آینده اثر تاریخی و فرهنگی رها شده در استان نداشته باشیم. ارائه کارگاههای آموزشی ، تسهیلات بانکی از جمله اقداماتی است که همسو با شعار سال در بحث اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در دست اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.