زاهدان -مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۶۷۹ نفر ساعت معادل بیش از ۸۹ هزار نفر دوره آموزش مهارتی در چهار سال دولت یازدهم در مراکز فنی و حرفه ای بخش دولتی استان ارائه شده است.

۱۵ میلیون نفر ساعت آموزش در مراکز فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان ارائه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی حرفه ای سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی اظهار داشت: ارائه آموزش ‌های فنی و مهارتی به کارآموزان در بخش دولتی در مراکز آموزشی ثابت هشت میلیون و ۸۶۲ هزار و ۱۳۱ نفر ساعت، صنایع و صنوف ۲۹۹ هزار و ۲۹۲ نفرساعت، جوار دانشگاه بیش از ۳۳۲ هزار نفرساعت، روستایی و عشایری بیش از سه میلیون نفر ساعت، زندان یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۸۲۶ نفرساعت، پادگان ۴۴۸ هزار و ۵۵۵ نفرساعت، استاد شاگردی ۶۷ هزار و ۷۸۷ نفر ساعت و مراکز درمان اجباری ۴۱ هزار و ۹۶۶ نفرساعت بوده است.  

وی تصریح کرد: عملکرد آموزش های فنی و حرفه ای در بخش آزاد از سال ۹۲ تا ۹۵، ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۵۸۴ نفر ساعت معادل ۴۹ هزار و ۳۲۳ نفر دوره آموزشی بود که نشان دهنده تلاش بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و گسترش فرهنگ مهارت آموزی است.  

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت این سازمان در جامعه توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش ‌های مهارتی به منظور ایجاد اشتغال پایدار است.

جهانتیغی بیان کرد: باید شرایط به گونه ای پیش رود که بخش خصوصی فعالیت گسترده تری در استان داشته باشد و بخش دولتی بیشتر فعالیت های نظارتی و طراحی را بر عهده گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های این سازمان فعالیت در حاشیه شهرهاست افزود: ۲ هزار و ۸۷۰ نفر در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان آموزش های فنی و حرفه ای را در یک سال گذشته فرا گرفته اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان از لحاظ عملکرد در حاشیه شهرها رتبه دوم کشوری را داشته و در همسنجی با سال ۹۲ حدود ۱۲۰ درصد افزایش عملکرد در این مناطق را شاهد هستیم. سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.