تنکابن- فرماندار تنکابن گفت: غرب مازندران‌ نیازمند دستور برنامه مشخصی برای توسعه است.

غرب مازندران‌ نیازمند دستور برنامه مشخصی برای توسعه است

به گزارش قدس آنلاین، سیدامیر حسینی جو با اشاره به تائید صلاحیت وزرا از سوی نمایندگان ملت، اظهار کرد: چنین رای اعتمادی، کم نظیر و نشان دهنده همگرایی و همراهی مجلس و دولت برای خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های دولت یازدهم در زمینه‌های سیاست خارجی، بهداشت و غیره را خوب و چشمگیر دانست و گفت: هرچند در این زمینه ها دولت موفق و موثر گام برداشته اما در زمینه توسعه عمرانی به ویژه در غرب استان مازندران اتفاق‌های مناسبی به وجود نیامد.

فرماندار تنکابن با بیان اینکه غرب مازندران ویژگی‌های منحصر به فردی مانند 32 کیلومتر نوار ساحلی، جنگل‌های وسیع، تعداد فراوان روستاها و دهستان و نیروی انسانی خلاق و دانشمند، این منطقه مستعد سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های غرب مازندران با این ظرفیت ها، پیشینه و قدمت نیازمند توجه و عنایت مدیران استانی و کشوری بوده و با تخصیص اعتبارات مختلف برای این منطقه می‌توان زمینه های رونق اقتصادی، گردشگری و بازرگانی را فراهم کرد.

حسینی جو با اشاره به چالش‌های پیش رو در غرب مازندران، اظهار کرد: نخستین چالش برای غرب مازندران بحث تفویض اختیار بوده که متاسفانه به شکل سلیقه ای اجرا شده و فرمانداری ویژه هیچ اختیاری برای حل مشکلات عمرانی ندارد و این مهم به ویژه در شرایط بحران به وضوح قابل تایید است.

وی وضعیت آب شرب مناطق روستایی را نامناسب دانست و افزود: مشکلات توزیع در زمینه آب آشامیدنی مشکلات فراوانی را به وجود آورده است که امیدواریم با اجرایی شدن پروژه ملی سد ازارود این مهم برطرف شود.

فرماندار تنکابن با اشاره به بحث گردشگری و مشکلات استعلام و رفت و برگشت به مرکز استان اظهار کرد: مجموعه سازمان گردشگری باید منسجم و با سازوکار و دستور مشخص برنامه ای برای غرب استان تدوین کرده تا مشکلات و موانع سدراه کاهش یابد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن بحث پسماند و بازیافت را به عنوان چالش دیگر پیش رو مطرح و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود سرمایه گذار خصوصی در این بخش و جلسات متعدد و نیز عدم پاسخ به مطالبات تنها مشکل موافقت استان وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.