یزد - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: سرمایه برای ایجاد شغل یکی از مشکلات بانوان درجامعه است که از اعتبارات صندوق کارآفرینی امید برای کمک به خود اشتغالی آنها استفاده کردیم.

سرمایه برای ایجاد شغل یکی از مشکلات بانوان در جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، رقیه کرمانیان با اشاره به جمعیت یک میلیون نفری استان یزد گفت: در حوزه خانواده و موضوعات اجتماعی براساس سیاست های کلی خانواده که در شهریور ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد جلساتی را با دستگاه های دولتی و غیر دولتی و فعالان حوزه خانواده، برای هم افزایی با این رویکرد برگزار کردیم.

وی با تاکید بر فعالیت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، همسو با سیاست های کلی نظام و دولت افزود: جهت دهی برنامه ها به سوی جامعه خانواده محور و تحکیم بنیان خانواده از اولویت های فعالیت دفتر امور بانوان بوده است و در این رابطه همایش و جشنواره های متعددی برگزار شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری دو طرح ملی در جهت تحکیم بنیان خانوده، تربیت فرزند و مهارت‌های زندگی در استان، تصریح کرد: در این دوره‌ها اعضا سازمان‌های مردم نهاد به عنوان مدرس توسط متخصصان کشوری آموزش دیده‌اند و  همچنین بیش از هزار خانواده روستایی و شهری از این آموزش‌ها بهره مند شدند.

کرمانیان آموزش فرزند پروری و مهارت های زندگی، طرح خود مراقبتی و آموزش مسائل بهداشتی ویژه بانوان و آموزش توان افزایی مدیران زن را جزو دیگر فعالیت های آموزشی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد دانست.

وی در رابطه با بحث توانمندسازی و اشتغال گفت: بازدیدهایی از کارگاه‌های تولیدی و کارآفرینی بانوان داشته ایم و فرآیند کارآفرینی از ابتدای ایده‌پردازی را با آموزش مهارت‌ها برای بانوان دنبال کردیم.

این مسئول بیشترین مشکل اشتغال برای بانوان را در حوزه سرمایه دانست و افزود: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با معاونت امور زنان ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است تا با اخذ اعتبارات و تسهیلات، برای خود اشتغالی بانوان در یزد استفاده شود.

کرمانیان خاطرنشان ساخت: دفتر امور بانوان وخانواده استانداری ها بعنوان مرجع استانی کنوانسیون حقوق کودک در استان تعیین و  در این زمینه برنامه هایی را تدوین کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.