زاهدان-قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی گفت: استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد یکی از مؤثرترین ابزارهای پیشگیری از جرم به شمار می رود.

سازمان های مردم نهاد یکی از مؤثرترین ابزارهای پیشگیری از جرم هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان سیستان و بلوچستان،  نخستین کارگاه هدایت و راهبری دیده بان های پیشگیری از وقوع جرم استان سیستان وبلوچستان با حضور ۳۵ نفر از افراد فعال این حیطه در سالن اجتماعات سازمان فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

در این کارگاه قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد یکی از مؤثرترین ابزارهای پیشگیری از جرم به شمار می رود.

رسول نامی با اشاره به راه اندازی سامانه سجام، خاطرنشان کرد: این سامانه با دستور رییس قوه قضاییه از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به منظور کاهش و تسریع روند پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی با قابلیت نقش آفرینی آحاد جامعه، جلب مشارکت نخبگان و عامه مردم و انسجام بخشیدن به آنها در دستور کار این معاونت قرارگرفته است.

وی افزود: علما، ریش سفیدان، معتمدین و متنفذین قومی و مذهبی نقش موثری در حرکت مردم به سوی کاهش آسیب های اجتماعی و درگیری های قومی و مباحث امنیتی دارند به گونه ای که به جرعت می توان گفت با احساس مسئولیت و پای کار بودن این افراد ما شاهد کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

نامی به آسیبهای موجود در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: دیده بان های پیشگیری می توانند به عنوان رابطین پیشگیری در بین مردم جامعه در شناسایی و کاهش اسیبهای اجتماعی نقش موثری داشته باشند.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی اولویتی مد نظر مقام معظم رهبری، بیان کرد: طلاق، اعتیاد،مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی از جمله این آسیبهاست که باید دیدبانان پیشگیری در راستای امر به معروف و نهی از منکر به خصوص بزرگان و ریش سفیدان باید ورود پیدا کنند.

گفتنی است که مسلم کرد و هادی کیکاووسی از اساتید برجسته و آموزش دیده در این حوزه در ادامه به آموزش مفاهیم اصلی بحث دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم و همچنین نحوه گزارش دهی صحیح در این حوزه پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.