بجنورد- معاون توسعه مشارکت های مردمی خراسان شمالی گفت: حامیان در پنج ماهه نخست امسال حدود چهار میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به ایتام تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی کمک کردند.

حامیان ۴ میلیارد تومان به ایتام خراسان شمالی کمک کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، برات سلیمی اظهار کرد: این کمک ها به دو صورت نقدی و غیر نقدی از سوی ۱۴هزار و۹۱۶ حامی تامین شده است.

وی میزان کمک های نقدی حامیان را بیش از ۲ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد وافزود: این کمک ها به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز شده است.

وی با یاد آوری اینکه یک میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان از این کمک ها نیز به صورت غیر نقدی به ایتام تحت حمایت کمک شده است، ادامه داد: کمک های غیرنقدی حامیان در قالب وسایل آموزشی، پوشاک، لوازم التحریر و بخشی نیز به تشخیص حامی در قالب وسایل مورد نیاز منازل خانوارهای یتیم خریداری وتحویل داده شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی استان با بیان اینکه سه هزار و۸۰۰ یتیم تحت این نهاد قرار دارند،یاد آورشد: دو هزار و۸۰۹ نفر از این فرزندان یتیم، زیر ۱۸ سال سن دارد و درآستانه سال تحصیلی جدید نیازمند پوشاک ولوازم التحریر مناسب هستند.

سلیمی در ادامه به ایتام بالای ۱۸ سال تحت حمایت این نهاد اشاره کرد وگفت:نیازمندی این ایتام در پرداخت شهریه دانشگاه ،جهیزیه و یا سرمایه ای برای راه اندازی یک شغل نیازسنجی شده است.

وی همچنین به میزان دریافتی ایتام خراسان شمالی در قالب طرح «اکرام ایتام» اشاره و بیان کرد: مقدار دریافتی هر یتیم ماهیانه در سال ۹۶ ، ۲۰۰هزار تومان برآورد شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی استان یاد آورشد: سرانه کمک های حامیان نیز در استان در هر ماه حدود ۵۲ هزار تومان است که این رقم نسبت به سال ۹۵ تغییری نکرده است.

وی با یادآوری اینکه در سال جاری، ۲۵ یتیم نیازمند بالای ۱۸ سال شناسایی شده اند و هم اکنون تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند، ادامه داد: این ایتام هم اکنون حامی ندارد و به شدت در انتظار همکاری خیران هستند.

سلیمی در پایان از کلیه حامیان وخیران تقاضا کرد با مشارکت در طرح «اکرام ایتام» و پذیرش یک یا چند یتیم، زمینه تحصیل و زندگی مناسب را برای این فرزندان فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.