بجستان- همایش بجستانی های سراسر کشور به منظور بررسی راه های توسعه و پیشرفت بجستان و رفع موانع و محدودیت های شهرستان با همکاری نخبگان و صاحب نظران این شهرستان در سراسر کشور در محل سالن یاقوت این شهرستان بر گزار شد.

همایش بجستانی های سراسر کشور در بجستان برگزار شد

به گزارش قدس انلاین، شب گذشته در همایش بجستانی های سراسر کشور که در محل سالن یاقوت این شهرستان بر گزار شد. بنایی نماینده شهرستان های گناباد بجستان با گلایه از اینکه شما همکاری نمی کنید و پس از دو سال من باید متوجه ظرفیت های بجستان شوم گفت: باید فکر ها را جهت دار کنیم و ما می توانیم جهت دار و هدفمند شویم ولی مهربانی هایی که لازم است بعضی اوقات نداریم.

مهندس حمید بنایی افزود: در این مدت نمایندگی ام ۹۴ نفر از حوزه های استانی و ملی و ۳ وزیر به بجستان آمده اند وخیلی اوقات هم تلاشهایی صورت می گیرد ولی نتیجه ای نمی دهد و با توجه به اینکه ۲۵۰ آبادی در دو حوزه انتخابیه ام هست و باید به همه سر بزنم بیشتر در توانم نیست و با توجه به اینکه وقت می گذارم برای کارها ولی متاسفانه پس از ۲ سال حال باید متوجه ظرفیتهای بجستان شوم.

وی با اعتراض به اینکه شما همکاری نمی کنید و از ظرفیتها استفاده نمی کنید، افزود: ظرفیتهای خودمان را نباید فراموش کنیم و داشته ها یمان را باید قدر بدانیم واز آنها استفاده کنیم.

بنایی با تاکید بر محروم بودن بخش مرکزی بجستان گفت: طرح بدهید و با دغدغه به بجستان نگاه کنید و مطالباتتان را پی گیری کنید چون وقتی طرحی نباشد با یک برگه نمی شود پول گرفت محور اصلی شهرستان مدیران هستند و همه در کنار هم باید تلاش کرده با اتحاد از ظرفیت های ملی استفاده کنیم.

فرماندار بجستان با قدردانی از نشست و هم اندیشی بجستانی های سراسر کشور گفت: در تکمیل این اتاق فکر باید ببشتر تلاش کنیم و برای ارتقاء بجستان جدی تر عمل کنیم.

 حسین ابراهیمی احساسی عمل کردن را بی فایده دانسته و افزود: رفتارها و نظرات اگر اجرایی شوند ارزش خواهند داشت و ماباید برای ایجاد اشتغال به دنبالدستگاهها و کارخانه های بزرگ نباشیم بلکه با استفاده از امکانات موجود از حد اقل امکانا ت حد اکثر استفاده را ببریم و با توجه به اینکه ظرفیت نیروی انسانی بجستان خوب است باید نیروهای بومی را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنیم و لذا در همین راستا با ایجاد بانک اطلاعاتی و تیم سازی و اتحاد خواهیم توانست بسیاری از مشکلات را حل نماییم.

قاسم علی اکبر زداه رئیس شورای شهر بجستان در این گرد همایی گفت: خواهشی که از همشهریان و بجستانیهای سراسر کشور داریم ما را در ادامه راه همراهی کرده و با توجه به اینکه ما نیز پی گیر مشکلات هستیم نیاز به نخبگان شهرستان داریم که پشت ما باشند که این شعار انتخاباتی را محقق کنیم که پی گیری مطالبات مردم با کمک نخبگان شهرستان.

وی افزود: نیاز به تغذیه فکری امروز بیش از هر زمان در بجستان احساس می شود که البته نیاز به کمکهای اجرایی و مالی و ارتباطات نیز می تواند مکمل کار باشد.

رئیس شورای شهر بجستان ایجاد شرکت تعاونی با کمک نخبگان و ایجاد صنایع تبدیلی و گارگاههای فردی که همه خانه ها را به کارگاه تبدیل کنیم طرحی دور از انتظار ندانسته که با کمک نخبگان و صاحب نظران شهر ستان نیز محقق می شود.

وی اظهار امیدواری نمود بزودی دبیر خانه این همایش تشکیل و با صدور بیانیه خروجی همایش را به مردم اعلام خواهیم نمود.

علی اکبر زاده با نوید به همشهریان از خروجی این همایش گفت: دو طرح مشارکتی تولید کود ارگانیم و طرح خدماتی رفاهی با کمک همشهریان در دست اقدام و بررسی است که بزودی نتایج آن را مردم خواهند دید.

در پایان این گردهمایی باتاکید بر ایجاد دبیر خانه دائمی برای مدیریت و توانمند سازی و توسعه پایدار بجستان پیشنهاد گردید اساسنامه مشخص و سرمایه های خرد بدور از نیاز به کمک با همکاری خود مردم شهرستان مدیریت شده و در کارگروههای تهران و مشهد که از ماهها قبل راه اندازی شده با همکاری شورا و شهر داری حمایت شود و با همکاری نماینده شهرستان و فرماندار بجستان بروکراسی های اداری حذف و ارتباطاط و منابع مالی نیز برای توسعه و عمران بجستان با ایجاد شرکت توسعه و عمران تلاش شود.

در این گرد همایی که با حضور صد ها نفر از نخبگان، صاحب نظران و اندیشمندان بجستانیهای سراسر کشور در محل سالن یاقوت این شهرستان بر گزار گردید جمعی از اساتید و صاحب نظران نظرات و پیشنهادات خود را برای رهایی بجستان از بم بست و رفع محرومیتها بیان و راههایی برای پیشرفت شهرستان پیشنهاد کردند که پیشنهاد شد در قالب دبیر خانه دائمی مطالب مطرح شده پی گیری شود.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.