ایرج رهبر گفت مدیریت وزارت راه و شهرسازی با هر وسیله‌ای دولت قبل را می‌کوبد و طرح مسکن مهر را معطل می‌کند، حال آنکه انتظار می‌رفت که اشکالات طرح مسکن مهر در چهار سال گذشته برطرف شده و اجرایی شود

انبوه‌سازان نابود شدند!

قدس آنلاین- رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور گفت که در حال حاضر انبوه سازان کشور نابود شده و پیمانکاران هم در حال نابود شدن هستند و افزوده که با وضعیت فعلی، چنانچه انبوه سازان بخواهند سر بلند کنند دستکم ۱۰ سال زمان خواهد بُرد.

ایرج رهبر با اشاره به ضرورت حمایت از صنعتی سازی در بخش مسکن گفت که انبوه سازان با هدف ادامه صنعتی سازی و با صرف هزینه‌های بسیار تجهیزات صنعتی سازی را وارد کشور کرده‌اند، حال آنکه در حال حاضر تجهیزات صنعتی سازی انبوه سازان، به یک صدم قیمت زمان خریداری هم به فروش نمی‌رود.

وی تاکید کرد که در چهار سال گذشته  رفتار شاخص و مهمی در حوزه مسکن مشاهده نشد.

رهبر طرح مسکن مهر را یک طرح عظیم خواند و تاکید کرد که مدیریت وزارت راه و شهرسازی با هر وسیله‌ای دولت قبل را می‌کوبد و طرح مسکن مهر را معطل می‌کند، حال آنکه انتظار می‌رفت که اشکالات طرح مسکن مهر در چهار سال گذشته برطرف شده و اجرایی شود اما از ابتدا، تورم هم برگردن مسکن مهر انداخته شد.

رئیس کانون سراسری  انبوه سازان مسکن کشور با اشاره به اعلام خالی بودن دو میلیون و ۵۰۰ هزار خانه خالی در کشور تاکید کرد که هم اکنون، آمار تفکیک شده ای که بتوان مشخص کرد که این اعداد از کجا آمده وجود ندارد.

چندی پیش، عباس آخوندی، وزیر راه وشهرسازی تعداد واحدهای مسکونی خالی از سکنه در کشور  در سال گذشته را چیزی در حدود ۲میلیون و ۵۸۰ هزار واحد خالی دانسته واعلام داشته بود که از این رقم ۴۹۰ هزار واحد مسکونی خالی متعلق به تهران بوده و  ارزش خانه‌های خالی ۲۵۰ میلیارد دلار است.

رئیس کانون سراسری  انبوه سازان مسکن کشور در عین حال احتمال داد که  این آمار اعلام شده ناشی از مجموع خانه های روستایی تخلیه شده، مسکن مهر در دست ساخت تحویل نشده، خانه دوم و خانه‌های متروکه در بافت فرسوده هم باشد.

رهبر گفت که با وجود اعلام ۲.۵ میلیون خانه خالی، تاکید شده که ۱.۴ میلیون مسکن در کشور نیاز است پس این تناقض امر از کجاست؟

وی، گفت که در اصالت آمار وجود ۲.۵ مسکن خالی در کشور شک دارد زیرا معلوم نیست که از کجا آمده است.

رهبر خواستار آن شد که دولت در شرایط  فعلی تصدی امور را به بخش خصوصی واگذار کرده و در کنار آن هم ابزارهای تشویقی را بکار گیرد.

منبع: سایت نود اقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.