آمل- رئیس انستیتو پاستور ایران، از ساخت واکسن رفع هاری برای انسان در ایران خبر داد .

واکسن رفع هاری بزودی در ایران ساخته می شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا بیگلری، عصر یکشنبه، در کنفرانس خبری کارگاه بین‌المللی کنترل و پایش هاری در آمل با بیان اینکه وجود هر کیس هاری به‌عنوان یک اورژانس محسوب می‌شود، افزود: در یک سال ۶۰ هزار مرگ بر اثر هاری در دنیا صورت گرفت اما ۹ مورد برای ایران بود.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه پروژ های زیادی را در دستور کار قرار داریم تا دانش بشری را تکمیل کنیم، افزود: درمان هاری در هر کشوری فرق می‌کند و در ایران پژوهشکده شمال کشور کارهای خوبی انجام داد و این مهم را در آمل به صورت پایلوت اجرا خواهیم کرد.

وی از ساخت واکسیناسیون رفع هاری برای انسان در ایران خبر داد و گفت: با توجه به شروع ساخت واکسن و طراحی در حال انجام است و به زودی از داخل ایران تولید خواهد شد.

رئیس گروه بیماری‌های حیات وحش سازمان محیط زیست ایران نیز در این کنفرانس با بیان اینکه در بحث امداد و نجات حیات‌وحش از انجمن‌های مردم نهاد استفاده می‌کنیم، افزود: بخشی از هاری در حیات‌وحش وجود دارد و در بین حیوانات، سگ‌ها بیشترین عامل گزش هستند.

سیامک مسعودی با اشاره به اینکه انستیتو پاستور نمونه‌های گزش را بررسی می‌کند، افزود: پس از سگ‌ها، روباه هار و شغال عاملین بعدی هاری هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.