کرمان- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان برنامه های سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان را تشریح کرد.

تشریح برنامه های سالروز به آتش کشیدن مسجد واقع کرمان

به گزارش قدس آنلاین ، مهدی صدفی در خصوص واقعه ۲۴ مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان اظهار داشت: توده عظیم ملت ایران با وجود سرکوب های تظاهرات و حرکت های مردمی در مقابل رژیم منحوس پهلوی ایستادگی، مقاومت و مبارزه کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ترفندهای رژیم پهلوی ایجاد رعب و وحشت میان مردم بود، افزود: ماهیت رژیم منحوس پهلوی مقابله با مبانی دینی و اعتقادی این ملت بود و نگاه ضد دینی و مذهبی این رژیم باعث سرکوب فریادهای عدالت خواهانه و مبارزات حق طلبانه ملت می شد.

صدفی با اشاره به اینکه یکی از وقایع مهم تاریخ در استان کرمان واقعه ۲۴ مهر است، بیان داشت: این واقعه نماد مجاهدات و مبارزات حق طلبانه ملت ایران به خصوص مردم استان کرمان در مقابله با رژیم پهلوی بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در خصوص واقعه ۲۴ مهر سال ۱۳۵۷ گفت: در این روز جمع کثیری از مردم کرمان برای برگزاری مراسم چهلم شهدای میدان ۱۷ شهریور تهران در مسجد جامع کرمان با سخنرانی حاج آقا صمدانی با حضور آیت الله جعفری و آیت الله صالحی تجمع کرده بودند که عده ای از ارازل و اوباش با حمایت نیروهای اطلاعاتی شاه به مسجد جامع کرمان حمله کردند و مسجد را به آتش کشیدند.

وی افزود: در این جنایت رژیم پهلوی دو تن از مردم کرمان به نام های شهید محمد باقدرت و شهید یزدان شناس به شهادت رسیدند.

صدفی تصریح کرد: آنچه که رژیم پهلوی تصور می کرد نتیجه عکس داد و این حادثه باعث افزایش و تقویت غیرت دینی و انقلابی مردم در کرمان و کشور شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت ۲۴ مهر در استان کرمان گفت: هدف از این اقدام این بود که واقعه تاریخی گفته شده را به عنوان نماد مبارزات مردم کرمان در تاریخ ثبت کنیم که آیندگان از پیشینه خود درس مبارزه با ظلم، ستم و بی عدالتی را یاد بگیرند.

صدفی تصریح کرد: رژیم های منحوس امروزه در دنیا مانند عربستان سعودی که شاهد ظلم و ستم در این کشور هستیم باید از این وقایع درس بگیرند چرا که مانند رژیم شاهنشاهی روزی فرو خواهد ریخت.

وی با اشاره به برنامه های سالروز واقعه ۲۴ مهر در کرمان بیان داشت: مراسم محوری در روز دوشنبه ۲۴ مهر بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع کرمان برگزار خواهد شد.

صدفی در خصوص دیگر برنامه های این هفته افزود: مسابقات معلومات عمومی همراه با سخنران کشوری، مسابقات مقاله نویسی و انشاء در مدارس، اعزام راوی برای بیان خاطره در مدارس و دانشگاه ها، ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان ازجمله نقاشی کودکان، قصه گویی و...، برپایی نمایشگاه عکس و اسناد این واقعه در محل مسجد جامع، دعای توسل و دعای ندبه در مسجد مهدیه کرمان، ویژه برنامه هایی در دانشگاه ها و بقاع متبرکه برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد:در هفته آینده از شنبه تا پنجشبه تمامی نشست های تخصصی، بصیرتی و معرفتی حول محور واقعه ۲۴ مهر خواهد بود و یک مستند و رمان در خصوص این واقعه در دست تولید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.