کرمان - جشنواره قرآنی مدهامتان کرمان، با معرفی و تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی در شهرستان انار به کار خود پایان داد.

جشنواره قرآنی مدهامتان در کرمان با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد

به گزارش قدس آنلاین، مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره قرآن مدهامتان، با معرفی و تجلیل از برگزیدگان، در آستان امامزاده محمدصالح انار و با حضور جمعی  از  مسوولین و علاقه مندان  به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان که در مراسم اختتامیه مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان گفت: نیازمند توجه  ویژه به قرآن و عمل به دستورات و اموزه های  قرآنی هستیم.

محمد رضاعلیزده جشنواره قرآن مدهامتان را یک رویداد گسترده و با اهمیت در سطح کشور عنوان کرد و افزود: کانون های مساجد به عنوان پایگاه های مهم دینی و فرهنگی ما در اقصی نقاط کشور از بین بچه مسجدی ها قاریان و حافظان قرآن را شناسایی می کند.

وی ادامه داد: جامعه ای که با قرآن انس دارد خشونت و دروغ و آسیب های اجتماعی در آن کمتر است؛ زیرا قرآن منشور زندگی است.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در شهرستان انار اظهار داشت: در راستای سیاستهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر گسترش فعالتهای فرهنگی و هنری در سطح  استان، و با همراهی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، بنا به ظرفیت و پتانسیل موجود در شهرستان انار، دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان  در این شهرستان برگزار شد .

علیزاده با اشاره به این که برگزاری مستمر و هدفمند فعالیتهای قرآنی و دینی میتواند در کشف استدعدادها و پرورش آنها نقش موثری داشته باشد تصریح کرد: برگزیدگان و منتخبین این جشنواره ها ،در آینده در مسابقان و جشنواره های کشوری و بین المللی شرکت می کنند و این اتفاق، مبارکی است که در حوزه های دینی این چرخه و فرایند مثبت با قدرت ادامه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  گفت: آمار قرآنی های این شهرستان اعم از حافظان و قاریان و کانون های فعال فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت های قابل توجی است  و ایجاد یک ساختار فرهنگی و برگزاری یک رویداد فرهنگی، آثار خود را در طولانی مدت خواهد گذاشت.

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با افزودن اینکه در کنار این رویداد قرآنی، دیگر رویدادهای فرهنگی هنری نیز جزو ظرفیت هایی است که باید دیده شود تا به آن چه جایگاه مردم و شهرستان فرهنگی انار است، برسند.

گفتنی است: بر اساس آرای هیات داوران، در رشته قرائت برادران، کمیل محمدی از کرمان، توفیق ابوخنفر از راور، علی حسینی از کرمان نفرات اول تا سوم، ترتیل سیدمحمدعلی موسوی و محمد خسرویان از کرمان و پیمان خیرخواه از رفسنجان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

عماد انوری و سیدمهدی طیب از کرمان و علی باقری زاده از انار رتبه های اول تا سوم حفظ کل، مهدی آشور ماهانی، علی انوری و احمد عسکری از کرمان رتبه های اول تا سوم حفظ ٢٠ جزء و در رشته اذان هم محمدامین جمشیدی از سریجان و محمدعلی پورمحی آبادی و محمدحسام گوری از کرمان رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

در رشته حفظ کل خواهران، معینه رضا پور و فرزانه قربانی از کرمان و فاطمه اژدری از رفسنجان به ترتیب به عنوان رتبه های اول تا سوم، در صحت قرائت نماز دختران ثنا قدیری، نازنین زینلی و پرنیا رضایی هر سه از انار و در قرائت زهره اقبالی زاده از بم، اکرم انصاری از شهربابک و فاطمه جوانمردی از کرمان حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

در مراسم اختتامیه این مسابقات محفل انس با قرآن با حضور استادان محمدحسین سعیدیان و مهدی شائق برگزار و از خانواده نخستین روحانی شهید مدافع حرم استان، شهید سعید بیاضی زاده تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.