رئیس جمهور افغانستان با اشاره به ساخت حصار مرزی پاکستان در مرز مورد مناقشه «دیورند» گفت که بمباران‌ و پرتاب موشک نتوانسته است ملت ما را از یکدیگر جدا کند پس سیم خاردار نیز هرگز نمی‌تواند بین ما جدایی ایجاد کند.

پرتاب موشک نتوانست ملت افغانستان را جدا کند/ سیم خاردار نیز سبب جدایی نخواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، اخیرا مقامات ارتش پاکستان اعلام کردند که این کشور روند ساخت ۲۵۰۰ کیلومتر حصار مرزی در خط دیورند با افغانستان را تا سال آینده کامل خواهد کرد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در واکنش به این موضوع گفت: کسانی که فکر می‌کنند مردم با استفاده از سیم خاردار از یکدیگر جدا می‌شوند باید تجدید نظر کنند.

وی افزود: حملات موشکی و بمباران‌های هوایی ما را از هم جدا نکرد پس سیم خاردار هم نخواهد توانست ما را از یکدیگر جدا کند.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به ساخت حصار مرزی توسط ارتش پاکستان تصریح کرد: هرگونه تلاش برای از هم جدا کردن ملت این کشور ناکام خواهد ماند.

این در حالی است که دولت افغانستان مخالف ساخت حصار مرزی در خط دیورند است و نیروهای امنیتی افغان بارها با ارتش پاکستان در مرز مشترک درگیر شده‌اند، اما ساخت حصار مرزی در خط دیورند همچنان ادامه دارد.

اخیرا «حسین حقانی» سفیر سابق پاکستان در آمریکا نیز اعلام کرد که ساخت حصار مرزی در خط دیورند مانند دیوار برلین فرو خواهد ریخت زیرا اقوام ساکن در دو طرف مرز دیورند همزبان هم فرهنگ و دارای قرابت‌های قومی هستند.خط دیورند که در سال ۱۸۹۳ و در دوران استعمار انگلیسی‌ها با کشور هند ترسیم شد.

دولت افغانستان تا کنون به عنوان مرز رسمی با پاکستان به رسمیت نشناخته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.