سنندج- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر ۳۸۲ واحد معدنی استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که از این تعداد ۲۴۱ واحد آن غیرفعال است.

۲۴۱ معدن استان کردستان غیرفعال است

به گزارش قدس آنلاین، محمد دره‌وزمی پیش‌از ظهر امروز در چهل و هفتمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان که با حضور مدیران و مدیران عامل بانک‌های استان کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۷ شهرک صنعتی و ۱۱ ناحیه صنعتی در مساحت یک هزار و ۲۲ هکتار در سطح استان وجود دارد و همچنین ۱۱ شهرک صنعتی و ۳ ناحیه صنعتی مورد بهره‌برداری هستند و یک منطقه ویژه با مساحت ۸۵ هکتار در شهرستان بانه قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری استان کردستان پس از پایش‌های متعدد ۸۱۱ واحد بوده که اشتغال اسمی آنها ۱۶ هزار و ۹۳۰ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان مجموع اشتغال اسمی بخش صنعت و معدن استان را ۲۰ هزار و ۹۳۹ نفر و اشتغال بخش تجارت را ۸۵ هزار و ۶۰ نفر عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر ۳۹۸ واحد صنعتی زیر ۱۰ نفر اشتغال اسمی دارند که ۱۸۵ واحد آنان فعال و واحدهای صنعتی با اشتغال ۱۰ تا ۵۰ نفر هم‌اکنون ۳۶۱ واحد بوده که از این تعداد ۱۹۶ واحد ان فعال است.

وی گفت: همچنین واحدهای بالای ۱۰۰ نفر اشتغال ۲۰ واحد هستند که در مجموع ۸۱۱ واحد صنعتی در استان وجود دارد که ۴۱۰ واحد آن فعال بوده و ۱۶۳ واحد دیگر غیر فعال است.

دره‌وزمی افزود: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای دو واحد صنعتی بزرگ استان از جمله کارخانه پتروشیمی و لاستیک بارز کردستان دو هزار میلیارد تومان است در حالی که میزان سرمایه‌گذاری ۸۱۱ واحد صنعتی استان سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

۹۰۶ واحد صنعتی کردستان در حال اجرا و دارای جواز تأسیس هستند

وی طرح‌های صنعتی دارای جواز تأسیس و در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۹۹ درصد در استان کردستان را ۱۶۰ واحد اعلام و اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری این واحدها ۵ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۶۸۸ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: طرح‌های صنعتی در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۵۹ درصد استان هم ۸۳ واحد با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۴۷ نفر است و طرح‌های صنعتی با پیشرفت ۱ تا ۱۹ درصد نیز ۱۶۰ واحد با سرمایه‌گذاری ۴۱ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۳ هزار و ۵۷۰ نفر هستند.

وی گفت: در حال حاضر ۹۰۶ واحد صنعتی استان با سرمایه‌گذاری ۶۶ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۸ هزار و ۱۲۹ نفر دارای جواز تأسیس و در حال اجرا هستند که رتبه استان کردستان از نظر تعداد این واحدها در جایگاه ۲۱ کشوری و از نظر میزان سرمایه‌گذاری رتبه ۲۸ کشوری و از نظر میزان اشتغالزایی رتبه ۲۶ را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۸۲ واحد معدنی استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که ۲۴ واحد آن فلزی، ۶۵ واحد سنگ تزئینی، ۱۲ واحد سنگ باریت و ۲۸۱ واحد دیگر مصالح ساختمانی بوده و از این واحدها ۱۳۲ واحد معدنی فعال و ۲۴۱ واحد دیگر غیرفعال و رتبه استان کردستان از نظر تعداد معادن ۳.۷ درصد کشوری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۵ نفر در حوزه معادن استان اشتغال دارند، تصریح کرد: در زمینه ذخیره معادن نیز رتبه استان کردستان ۱.۲۱ درصد کشوری و از نظر استخراج ۲.۹۳ درصد کشوری و از نظر اشتغال اسمی ۲.۹۲ درصد کشوری است.

دره‌وزمی تعداد واحدهای صنفی استان کردستان را، ۶۵ هزار واحد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۶۵ واحد تولیدی، سه هزار و ۴۵۵ واحد توزیعی، ۱۲ هزار و ۱۹۸ واحد خدمات فنی و شش هزار و ۹۸۹ واحد هم خدماتی است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته به ۳۵۰ واحد تولیدی استان ۱۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.