بدهی که سالهاست فوتبال ایران را آزار می دهد حالا در آستانه خلق یک فاجعه و کنار گذاشتن چند تیم از آسیاست.

فاجعه بزرگ در انتظار فوتبال ایران/ آماده باش فدراسیون به چند تیم ضعیف‌تر!

قدس آنلاین - گروه ورزشی: رئیس فدراسیون فوتبال اواسط تابستان گذشته راهی مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا شد و در دیدارهایی که با مسئولان این نهاد داشت از آنها خواست چند ماه به فوتبال ایران فرصت بدهند تا بدهی هایشان را برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا پرداخت کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز که حساب ویژه ای روی حرف مهدی تاج باز کرده بود تا 8 آبان به تیم های ایرانی فرصت داد با پرداخت بخش عمده ای از بدهی هایشان مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. اما مهلتی که کنفدراسیون آسیا داده بود روزهای پایانی اش را سپری می کند و خبری از پرداخت بدهی ها نیست.

نفت تهران، استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی تیم هایی هستند که شرایط حضور در رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را دارند اما میزان بدهی بالای این تیم ها شانس حضورشان در این مسابقات را کاهش داده است و در فاصله دو روز مانده تا پایان مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا، همه در انتظار یک فاجعه هستند.

استقلال و پرسپولیس طبق گفته مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ حدود هشت میلیارد تومان بدهی دارند و باید در این فرصت کوتاه تکلیف این بدهی ها را مشخص کنند. نفت تهران وضعیت مالکیت نامشخصی دارد و به نظر می رسد که اصلی ترین گزینه برای حذف از آسیاست.

تراکتورسازی که در ماه های اخیر تلاش زیادی کرده تا بتواند مشکلاتش را به حداقل برساند هم وضعیت بحرانی دارد با این حال شرایطش از استقلال و پرسپولیس بهتر است. 

آنطور که مهدی تاج تاکید کرده بود استقلال شانس زیادی برای پرداخت بدهی هایش و ماندن در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد و به نظر می رسد در خطر حذف قرار دارد. پرسپولیس اما تلاش زیادی را انجام داده است تا بتواند بخش عمده ای از بدهی هایش را در مهلت باقی مانده پرداخت کند. 

با این حال خبرنگار قدس آنلاین در گفتگوهایی که با مسئولان این باشگاه ها داشت به این نتیجه رسید که فوتبال ایران باید در انتظار یک فاجعه باشد چرا که این باشگاه ها توان پرداخت بدهی هایشان را ندارند و بعید به نظر می رسد که در دو روز باقی مانده بتوانند مشکلات را به حداقل برسانند و مجوز حرفه ای را دریافت کنند.

فدراسیون فوتبال هم به تیم هایی که از این چهار تیم ضعیف تر هستند آماده باش داده تا برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا آماده شوند. پیکان و ذوب آهن از جمله این تیم ها هستند که به نظر می رسد شانس بالایی برای حضور در آسیا دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.