۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 571455

گیلان-مدیر جهاد کشاورزی رودسر این شهرستان را با ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مساحت زیر کشت و تولید بیش از ۱۰ هزار تن قطب تولید فندق کشور خواند و گفت: ۴۰۰ هکتار از باغات فندق این شهرستان سیستم نوین آبیاری تحت‌فشار راه‌اندازی می‌شود.

رودسر قطب تولید فندق کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جهادکشاورزی گیلان، احسان الله مشتاق اظهار کرد: رودسر با ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مساحت زیر کشت و تولید بیش از ۱۰ هزار تن فندق در سال قطب تولید فندق کشور است.

وی با اشاره به اینکه در هر هکتار به طور متوسط یک هزار و ۲۰۰ کیلو فندق تولید می‌شود، افزود: ۸ هزار و ۵۰۰ نفر بهره‌بردار در رودسر فعالیت دارند.

 مدیر جهاد کشاورزی رودسر راه‌اندازی صنایع تبدیلی فندق را در اقتصاد شهرستان تأثیرگذار خواند و تصریح کرد: کارخانه فندق‌شکنی زیاز اشکور بخش رحیم‌آباد بعد از ۱۵ سال تعطیلی در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه فندق‌شکنی زیاز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با پیش‌بینی تسهیلاتی حدود ۲.۵ میلیارد تومان در حال بازسازی و راه‌اندازی است، افزود: این کارخانه با ظرفیت فرآوری یک هزار تن فندق و بسته‌بندی ۵۰ تن انواع گیاهان دارویی فعالیت خواهد کرد و برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم در مرحله نخست شغل ایجاد می‌شود.

مشتاق تصریح کرد: با راه‌اندازی کارخانه فندق‌شکنی زیاز این دومین کارخانه فندق‌شکنی رودسر خواهد بود و نخستین کارخانه فندق‌شکنی در این شهرستان در روستای نیلو اشکورات در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به بحث اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت‌فشار در رودسر گفت: با حمایت‌های دولت از اعتبارات سال ۹۵ بالغ‌بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای اجرای ۴۲۰ هکتار از اراضی شهرستان تخصیص یافت که از این میزان حدود ۴۰۰ هکتار فقط برای باغات فندق اجرایی و در حال اتمام است.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر افزود: عمده پروژه‌ها به صورت گروهی در روستاهای « ساروم »، « بارگه»، « دشت لرده»، « شوک» و « رومدشت» انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ حدود و هزار و ۲۰۰ هکتار عملیات مطالعه و نقشه‌برداری انجام‌گرفته است، گفت: امیدواریم با تامین اعتبار که ۸۵ درصد اعتبارات بلاعوض و مابقی سهم باغدار است آن را اجرایی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.