زاهدان- مراسم تودیع آقای علی اوسط هاشمی و معارفه آقای دانیال محبی به عنوان استاندار جدید سیستان‌ و بلوچستان صبح امروز انجام گرفت.

مراسم معارفه استاندار جدید سیستان‌ و بلوچستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مراسم تودیع آقای علی اوسط هاشمی و معارفه استاندار جدید سیستان‌ و بلوچستان آقای دانیال محبی با حضور وزیر کشور و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهل تشیع و تسنن، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان ، مسئولان استانی و جمع کثیری از مردم سیستان و بلوچستان صبح امروز در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد. وزیر کشور در این مراسم اظهار داشت: جابجایی استاندار سیستان و بلوچستان در دولت مصوب شده است که آقای دانیال محبی به عنوان استاندار جدید سیستان‌ و بلوچستان معرفی گردید.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: از زحمات آقای علی اوسط هاشمی که ۴ سال توفیق خدمت در شرایطی سخت‌ را داشته است قدردانی کرده و امیدواریم با استانداری جدید آقای دانیال محبی شاهد ایجاد ظرفیت و طرح های جدیدی در چهارسال آینده باشیم.

وی با تأکید بر اینکه منافع مردم بر همه اهداف ارجح تر است، افزود: نباید اجازه دهیم مسائل کوچک ما را از هدفمان دور کند و نباید کار و خدمت را به رأی دادن واگذار کنیم.

استاندار اسبق سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به وزیر کشور و تشکر از حضورشان در بین مردم سیستان و بلوچستان ،اظهار داشت: بر پایه حق و عدالت رفتار کردن می‌تواند زمینه ها را بر پایه شایستگی،خرد ورزی و دانایی آماده سازد.

علی اوسط هاشمی افزود: تا کنون در ۸ استان کشور افتخار خدمت داشته ام اما استان سیستان و بلوچستان را متفاوت از سایر استانها یافته ام و رفتار مردم این دیار برایم درس بوده است.

هاشمی بیان کرد: امروز خوشحالم تا بگویم آنچه که لازم و ضرورت بوده برای استان تا انجام شود در حد توانم صورت گرفته و امروز شاهد امنیت استان و جلوه مثبت و امن استان در کشور و دنیا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هدفم غبار روبی از سیستان و بلوچستان با تکیه بر توانایی و پتانسیل های موجود در استان بوده است.

وی به اقدامات انجام شده در این ۴ سال اشاره کرد و افزود: ۳۴ هزار نفر فاقد شناسنامه بودند و امروز با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی ۲۳ هزار نفر از این تعداد شناسنامه دار شدند روز های نخست انتصاب بنده مردم از دو موضوع (رفتار نیروی انتظامی و نداشتن هویت ایرانی) گله مند بودند که خوشبختانه امروز رفتار نیروی انتظامی به جایی رسیده که مردم تکریم می کنند. هاشمی عنوان کرد:نرخ جدی بی سوادی در جهان یک درصد ، در ایران ۲ دهم درصد و در استان ۴.۵ درصد و با در نظر گرفتن این درصد متوجه می شویم که این دیگر تغییر شاخص نیست بلکه تحول است.

وی از افزایش و راه اندازی دو مرز ریمدان و پیشین در استان خبر داد و افزود: ۶ بازارچه مرزی داشتیم که امروز به ۱۱ بازارچه افزایش یافته است‌. هاشمی بیان کرد: سال ۹۶ را مقصد گردشگری ناشناخته اعلام کردیم و ۳۰ مجتمع بین راهی تا پایان سال تحویل داده میشود.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم تا سه سال پی درپی سهم ملی را از آن استان کنیم و این برای مردم یک ثروت است از جمله می‌توان به شناسنامه جهانی شهر سوخته، کویر لوت و کلپورگان اشاره کرد. وی افزود: با بنیاد برکت توافقی کردیم ۱۰۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کنند .

وی همچنین خاطرنشان کرد: تعاملات انجام گرفته منتج شد تا برای اولین بار کمیسیون آب با افغانستان با ریاست دکتر عراقچی مورد موافقت قرار گیرد.

هاشمی در خصوص منطقه سیستان افزود: هامون باید احیا گردد و این تعاملات با کشورهای همسایه به نفع این موضوع است همچنین دولت به عهد خود برای منطقه سیستان عمل کرده و امیدواریم نمایندگان استان این لایحه را وارد صحن مجلس کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در مراسم تکریم علی اوسط هاشمی و معارفه دانیال محبی نیا به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان، گفت: ضمن تسلیت اربعین از زحمات علی اوسط هاشمی سپاسگزاریم.

آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: مسوولیت ها امور اجرایی اند و با جعل و انشا و عزل و نصب شکل پیدا میکنند.

وی خاطر نشان کرد: جلساتی که برای تودیع و معارفه برگزار می شود این پیام را به همراه دارد که امور اعتباری نه واقعی ،نه حقیقی ،نه پایدار و نه ماندگار و مستمر است ،در نتیجه نباید به اقبالش دل خوش کرد.

آیت الله سلیمانی عنوان کرد:باید ظرفیت های وجودی خود را متناسب با سمت ها افزایش دهیم.

وی گفت: آقای علی اوسط هاشمی از زحمات شما ممنون و متشکریم و آقای محبی نیا برای شما آرزوی موفقیت داریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زیبنده است که هر استانداری تجربه خودش را با خودش منتقل نکند و به استاندار بعد منتقل کند از این رو از آقای هاشمی میخواهیم که تجربیات خود را در اختیار استاندار جدید بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.