ایلام-آخرین وضعیت ترافیکی، آب و هوایی،ترددها و...در مرز مهران را در بسته خبری اربعین بخوانید.

ورود موج زوار به کشور/ترافیک سنگین در محور مهران-ایلام

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در ارتباط با آخرین وضعیت ترافیکی در استان ایلام در گفتگویی اظهار داشت: در محور مهران-ایلام ترافیک سنگین است.

وی گفت: تردد در محورهای استان روان است و گره ترافیکی وجود ندارد.

وی اعلام کرد: مسیر مهران به سمت ایلام از دیروز یک طرفه شده است و  مردم برای رسیدن به شهر مهران از مسیر ایلام - ملکشاهی - بانرحمان استفاده کنند.

طبق اعلام مسئولان هواشناسی استان ایلام، هوای استان ایلام صاف و پایدار است.

حجم بازگشت ها  افزایش پیدا کرده  است

سردار محسن فتحی زاده فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح نیز در گفتگویی ظهر داشت:  با توجه به این که موج بازگشت زوار به میهن اسلامی از روزهای پیش آغاز شده است، از دیشب تادبامداد امروز حجم بازگشت ها به مراتب افزایش پیدا کرده و تا صبح امروز همچنان ادامه دارد.

وی اعلام کرد: در همه مرزهای زمینی بدون هیچ مشکلی زوار به مرزها مراجعه می کنند و به میهن اسلامی بازمی گردند.

سردار  فتحی زاده تصریح کرد:  با تمهیداتی که پیش بینی شده تاکنون تردد زائران به میهن اسلامی به راحتی صورت می گیرد، حجم ورودی ها در مرز مهران بیشتر از سایر مرزها است.

وی عنوان کرد: با تمهیداتی که در مرز مهران پیش بینی شده شرایط برای بازگشت زائران فراهم است زائران پس از انجام مراحل اداری در پایانه مرزی از طریق اتوبوس های که در مرز مهران پیش بینی شده به پایانه برکت هدایت و به شهر مهران و به شهر خود منتقل می شوند.

وی ادامه داد: تاکنون این شرایط به نحو مطلوب در حال انجام است.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح افزود: نکته ای که مورد تاکید است این است که اکثر عزیزانی که در این راهپیمایی شرکت کردند مقداری حالت خستگی در آنها مشاهده می شود و آن شادابی و نشاط لازم را برای رانندگی ندارند.

وی افزود: زائرانی که با خودروی شخصی خود به این سفر معنوی آمدند توجه کنند در رانندگی عجله و شتاب نکنند.

سردار  فتحی زاده تصریح کرد:  تردد در مسیر مهران به ایلام را از دیروز برای سهولت زائران یک طرفه شده کاملا باز و روان است، اگر زائران مقداری با آرامش رانندگی کنند بدون هیچ مشکلی این سفر را به پایان خواهند رساند.

وی ادامه داد: تا یکی دو روز آینده همین فرایند را پیش بینی می کنیم با حجم بسیار زیاد بازگشت زوار ادامه دارد امیدوار هستیم اگر که در حال بازگشت هستند آرامش خود را حفظ کنند و به آرامی به پایانه مرزی مراجعه کنند.

مرزهای ایلام در امنیت کامل

یحیی الهی فرمانده مرزبانی ایلام در گفتگوییگفت: خدا را شاکر هستیم که در ماموریت بزرگ اربعین با توجه به تاکتیک همه دستگاه های امنیتی در استان ایلام و در سطح کلان و با تعامل خوبی که با کشور عراق برگزار شد و همه عزیزان پای کار آمدند در هر دو سوی مرز در مدت ماموریت امنیت بسیار حاکم بود.

وی تصریح کرد: ما هیچ گونه مورد امنیتی حتی یک مورد گزارش در این راستا در هر دو سوی مرز را نداشتیم و زائران در امنیت کامل سفر معنوی خود را ادامه دادند.

وی افزود: زائران عزیز نکاتی را رعایت کنند تا در طول ادامه مسیر اتفاقی رخ ندهد، در طول مسیر چون موج برگشت شروع شده مدیریت زمان را داشته باشند عجله و شتاب در رانندگی نکنند، چنان چه حالت خستگی داشتند در مسیر راه حتما استراحت کنند و به توصیه های فرزندانشان در نیروی انتظامی، پلیس راه، پلیس راهور، راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند تا سفر ایمنی داشته باشند.

خدمات رسانی به زوار

احمد کرمی مدیرکل بحران استانداری ایلام در گفتگویی گفت: با توجه به این که موج ورود زوار به کشور و مرز مهران آغاز شده است، در همین راستا دیروز جلسه ستاد اربعین به ریاست استاندار در پایانه مرزی مهران تشکیل شد تصمیم هایی در راستای برگشت زوار اتخاذ شده است.

وی گفت: از جمله تصمیمات، تمهیدات ترافیکی در مسیر برای دسترسی آسان زوار به مراکز و استان های محل سکونت بود.

کرمی افزود: با همکاری راهنمایی و رانندگی ، پلیس راه با همکاری دستگاه های مرتبط تصمیم بر یک طرفه کردن مسیر مهران به ایلام را برای بازگشت زوار در دستور کار قرار گرفت و همچنین از سمت ایلام - ملکشاهی به مهران مسیری است که منجر به مسیر مهران می شود.

مدیر کل بحران استان ایلام عنوان کرد:  برای  تردد راحت زوار در شهر مهران دیروز در جلسه ستاد اربعین استان تعطیلی مدارس شهر مهران در روز چهارشنبه و شنبه را داشتیم که زوار بدون هیچ گونه مشکلی بتوانند در سطح شاز مهران تردد داشته باشند.

وی گفت:  همچنین با توجه به این که بیش از ۱۰۰ هزار خودرو در پارکینگ های شهر مهران پارک شده متناسب با این  جمعیت تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

کرمی تصریح کرد: بالغ بر ۳ هزار دستگاه اتوبوس برای جابحایی زوار در پایانه برکت شهر مهران آماده سرویس دهی به زوار هستند و در مسیر برگشت نیز ایستگاه های صلواتی متعددی در اقصی نقاط استان برای پذیرایی در نظر گرفته شده است.

تردد یک میلیون زائر از مرز مهران

حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در گفتگویی افزود: قریب به یک میلیون نفر زائر از  مرز مهران عبور کردند، همه با ویزا و روادید طبق قانون جمهوری اسلامی تردد کردند، هیچ فردی بدون ویزا و گذرنامه از این مرز عبور نکرد و نخواهد کرد و از این به بعد هم طبق همین روال با مدارک قانونی و روادید  معتبر عبور کنند.

وی افزود: عده ای هم که مدارک آنها ناقص بود بعضی از این افراد با روادید قانونی بازگشتند بعضی ها هم چون زمان کمی در اختیار داشتند انشالله در نوبت های بعدی توفیق زیارت داشته باشند و این جا افتاد که قطعا باید کسی که از منزل قصد زیارت عتبات عالیات را دارد باید ویزا و گذرنامه معتبر داشته باشد از همه آنهایی که از شرایط زمانی ا نها گذشته  بود و این توفیق نداشتند ابزار همنوایی با این افراد می کنیم.

کلانتری افزود: اکنون موج ورود در حال شروع شدن است، تقریبا که روز گذشته بیش از ۷۰ هزار نفر از عراق به سمت ایران از مرز مهران وارد کشور شدند.

وی گفت: با توجه به این که شهر مهران دروازه اصلی عتبات عالیات شده است و پرترددترین مرز رسمی کشور بین ایران و عراق است، امروز شاهد یک نظم و انضباط با هماهنگی چشمگیری است.

معاون استانداری ایلام افزود: همه در تلاش هستند که شرایط کار فراهم شود زائران بازگشتی در آرامش باشند، همه نیازهای آنها هم پذیرایی، اسکان و حمل و نقل  فراهم شده و ما ساعت به ساعت شاهد موج جمعیتی ورود به کشور هستیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.