کرمانشاه- مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۹۶ مورد جدید معلولیت ناشی از حادثه زلزله شناسایی شده که در اسرع وقت کمیسیون پزشکی را تشکیل و خدمات لازم را به آنها ارائه خواهیم داد.

تاکنون ۹۶ مورد جدید معلولیت ناشی از حادثه زلزله شناسایی شده است

به گزارش قدس آنلاین، امید قادری عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری ستاد مدیریت سازمان بهزیستی کشور که در شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در ۷ شهرستان آسیب دیده و روستاها و بهش های تابعه آنان در مجموع ۸ هزار و ۱۴۷ نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی(شهری و روستایی) هستند.

وی افزود: تا کنون ۹۶ مورد جدید معلولیت ناشی از حادثه زلزله شناسایی شده که در اسرع وقت کمیسیون پزشکی را تشکیل و خدمات لازم را به آنها ارائه خواهیم داد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در حوزه توانبخشی و رفع نیازهای معلولین همه تلاش خود را بکار می گیریم و در حال حاضر ۲۰۰ ویلچر در بهزیستی وجود دارد که از این بابت مشکلی نداریم.

وی به خرید اورژانسی وسایل کمک توانبخشی اشاره کرد و بیان داشت: این وسایل شامل عصا، ویلچر، واکر، توالت فرنگی و وسایل بهداشتی به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال است.

قادری همچنین گفت: یک تیم تخصصی توانپزشکی شامل پزشک، فیزیوتراپ و کادر درمان جهت انجام امور مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مراکز شهر را به منظور مراقبت و اسکان افرادی که دچار قطع عضو یا ضایعه نخاعی شده اند، تجهیز و آماده سازی کردیم.

وی انجام مشاوره توانبخشی و پزشکی به مصدومین را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی اعلام کرد و افزود: شناسایی و ساماندهی سالمندان و معلولینی که اعضای خانواده خود را طی حادثه از دست داده اند و یا در بیمارستانهای  دیگر استانهای کشور بستری می باشند در دستور کار قرار دارد.

قادری اظهار داشت: تا کنون ۱۵۰۰ مورد خدمات روانشناسی به افراد آسیب دیده در زلزله ارائه شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.