مشهد- اعتکاف هنرمندان و اصحاب رسانه با محوریت تولید محصولات رسانه‌ای در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

اعتکاف اصحاب رسانه خراسان رضوی همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع)

به گزارش قدس آنلاین، اعتکاف هنرمندان و اصحاب رسانه با محوریت تولید محصولات رسانه‌ای در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است. در این اعتکاف ۱۰۰ نفر از هنرمندان و اصحاب رسانه گرده هم آمده‌اند تا به مناسبت دهه آخر صفر و شهادت امام رضا(ع) محصولات رسانه‌ای تولید کنند.

مسئول اجرای این اعتکاف سید تقی عالمی در ارتباط با این اعتکاف می‌گوید: اداره خبر و رسانه حرم رضوی محتوایی را تنظیم کرد و بر اساس این محتوا چند قالب رسانه‌ای را در نظر گرفتیم تا کار را بر آن بنا کنیم. پادکست، موشن گرافی، پوستر و نماهنگ قالب‌هایی است که در این اعتکاف به آنها پرداخته می‌شود.

عالمی ادامه داد: این قالب‌های رسانه‌ای از آن جهت انتخاب شد که خیلی راحت به دست مردم می‌رسد چون می‌خواستیم کارها کوتاه و ساندویچی باشند تا راحت‌تر بتوان آنها را از طریق فضای مجازی به دست مردم رساند و زمان کوتاه بعد از اربعین تا شهادت امام رضا(ع) چنین قالبی را طلب می‌کرد. یکی از مسائلی را که در این اعتکاف مدنظر داشته‌ایم این بود که تولیدات ما موضوعی تدوین شود.

وی در ارتباط با محورهای محتوایی این اعتکاف نیز گفت: ترویج سیره و سبک زندگی رضوی، زیارت و معرفت زیارت، آموزش خدمت به زائران رضوی برای مجاوران حرم، بحث ایمنی و سلامت زائران و خدماتی که آستان قدس به زوار امام رضا(ع) ارائه می‌کند موضوعاتی هستند که آثار بر محورآنان استوار است.

اعتکاف رسانه ای خادمین رسانه ای امام رضا(ع)

عالمی ادامه داد: دو روش توزیع برای آثاری که در این اعتکاف تولید می‌شوند داریم اول توزیع در فضای مجازی و دوم استفاده از شبکه‌ها و رسانه‌ی ملی که در ایام آخر صفر در مشهد حضور پررنگ‌تری دارند. ضمناً تولیدات رادیویی هم همینطور تولیدات انجام می‌شود و برای شبکه‌های رادیویی که در مشهد مستقر هستند منتشر می‌شود.

وی افزود: نزدیک به صد نفر در این برنامه شرکت کردند و حدود دویست و ۴۰ نفر ثبت نامی داشتیم که صد نفر تأیید شدند و توانستند در این اعتکاف رسانه‌ای حضور یابند که نیمی از آنها بانوان و نیمی را آقایان تشکیل می‌دهند.

عالمی گفت: این اعتکاف سه روزه از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه در حرم مطهر رضوی درحال اجرا است. و البته به غیر از حرم در بحث ضبط تولیدات رادیویی یک استودیو در خارج از حرم نیز میزبان معتکفین است.

وی با بیان اینکه این اعتکاف میزبان هنرمندانی خارج از شهر مشهد هم هست گفت: حدود ۲۵ معتکف از تهران، کرج، شیراز، اصفهان و سایر شهرها هستند. ضمن اینکه دونفر از طلاب افریقایی جامعه المصطفی نیز در بخش بین الملل در جمع ما حضور دارند.

عالمی معتقد است: این طرح بخودی خود و بدون در نظر گرفتن آثار تولید شده در آن، صرف جمع کردن افراد متخصص در زیر پرچم امام رضا (علیه السلام) یک حرکت بزرگ فرهنگی است. بخش آموزش نیز قسمت مهمی از این اعتکاف را تشکیل می‌دهد. قسمتی که در آن با استفاده از اساتید مجرب مهارت معتکفین افزایش می‌یابد.

عباس فاطمی سرتیم گروه نماهنگ در این اعتکاف معتقد است در حال عبادت رسانه‌ای است، مانند سایر اعتکاف‌ها. او همچنین از تولید ۲ نماهنگ و تلاش برای تولید دو نماهنگ دیگر در زمان باقی مانده کوتاه خبر می‌دهد و می‌افزاید: پیاده روی و شوق زیارت، زیارت اولی‌ها و خدمت به زائران موضوع نماهنگ‌ها را تشکیل می‌دهد.

منبع : تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.