کرج- مدیرکل بهزیستی استان البرز از اعزام تیم محب استان البرز به مناطق زلزله زده با هدف کاهش عوارض منفی روانی ناشی از بحران ایجاد شده در استان کرمانشاه خبرداد.

تیم «محب» البرز به استان کرمانشاه اعزام شد

داریوش بیات نژاد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: کشور ایران به سبب عوامل مختلف یکی از کانون‌های عمده بلایا و سوانح طبیعی محسوب می‌شود که مهم‌ترین و ماندگارترین عارضه آن مشکلات روانی  واجتماعی بازماندگان است.

وی افزود: متاسفانه در روزهای گذشته زلزله کرمانشاه باعث کشته شدن و مصدومیت تعداد زیادی از هموطنانمان شد که عوارض روحی و روانی این بحران طبیعی تاثیرات منفی زیادی بر زندگی بازماندگان دارد.

بیات نژاد ادامه داد: براین اساس تیم محب استان البرز روز جمعه گذشته و با هدف مداخلات روانشناختی  در مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه اعزام شد وبا تشکیل اجتماعات محلی و آغاز مداخلات روانشناختی تلاش دارد تا تاثیرات منفی و عوارض ناشی از بحران زلزله را در اهالی منطقه کاهش دهد.

 وی در توضیح بیشتر افزود: طرح خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های روانی واجتماعی در بلایای طبیعی با تاکید بر توانمندسازی اجتماعات محلی از طرف دفتر مشاوره معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: در اجرای طرح محب تلاش می‌شود تا با سازمان‌دهی گروه‌های محله‌ای و آموزش مهارت‌های خاص به‌ویژه مهارت مدیریت و کنترل استرس، مردم را به‌گونه‌ای توانمند نمایند تا پروژه‌های مدیریت بحران با مشارکت و توسط اجتماعات محله قبل از وقوع حوادث غیرمترقبه تهیه و تدوین شود.

 وی هدف نهایی از اجرای طرح محب را افزایش مهارت‌های مدیریت بحران اجتماعات محلی و سطح دانش گروههای فوریتی دانست و گفت: استان البرز به عنوان یکی از استان های موفق در اجرای طرح محب با حضور درکنار همکاران استان کرمانشاه تلاش دارد تا با مداخلات به موقع و موثر از ابعاد مشکلات روانی اجتماعی زلزله اخیر بکاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.