گیلان-مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به وزش باد گرم شدید از روز سه‌شنبه مطرح کرد: برای روز سه‌شنبه وزش باد گرم خیلی شدید به‌خصوص طی عصر و شب پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد گرم خیلی شدید از بامداد سه‌شنبه در گیلان

به گزارش قدس انلاین به نقل از هواشناسی گیلان ،بهمن کمانگر با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه کم‌فشار طی ۴۸ ساعت آینده در منطقه است که پیامد آن افزایش دما، کاهش رطوبت و وزش باد گرم تا ظهر چهارشنبه است.

وی افزود: برای بامداد سه‌شنبه لغایت صبح چهارشنبه، وزش باد گرم (شدید/خیلی شدید) در بعضی از نقاط استان (ارتفاعات، دامنه‌ها و به‌تدریج نواحی جلگه‌ای) پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: بیشینه سرعت باد هم در برخی نواحی استان بین ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود که به‌طور لحظه‌ای می‌تواند بیشتر از این هم باشد.

وی تصریح کرد: بخش‌های مختلف جهاد کشاورزی (نظیر گلخانه داران، مرغداری‌ها و پرورش‌دهندگان ماهی) تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

کمانگر با اشاره به وضعیت وزش باد در شهرستان‌های استان مطرح کرد: با توجه به شرایط جریانات جنوبی و در بعضی نقاط وزش باد گرم (افزایش دما و کاهش رطوبت) احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با توصیه به گردشگران و مسافران در رابطه با آتش‌سوزی افزود: ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

کمانگر با اشاره به نفوذ هوای سرد از روز چهارشنبه افزود: از بعد ظهر چهارشنبه بانفوذ هوای سرد و بارشی، شرایط برای کاهش محسوس دما، وزش باد و بارندگی شدید به‌ویژه برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و... با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل‌آورده و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.