وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به همایش ملی فاخر با تاکید بر معرفی مشاهیر استان، گفت: ویژگی‌های شخصیتی فرزانگان مازندران تبیین شود.

ویژگی‌های شخصیتی فرزانگان مازندران باید برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس صالحی امروز در پیامی به همایش ملی فاخر، از مازندران به عنوان خطه ای عالم پرور یاد کرد و افزود: تاریخ ادب و اندیشه ایران زمین، همواره ادیبان و دانشوران بی‌شماری را به خود دیده که هر یک سهم بسیار ارزنده ای در غنای فرهنگ و هنر این سرزمین داشته اند.

وی افزود: در این میان، نقش ممتاز فرهیختگان دیار علویان، تجلی ویژه ای پیدا کرده و اثرگذاری آنها برکسی پوشیده نیست.

وزیر ارشاد بیان کرد: گوهران تابنده ای نظیر مرحوم ملا علی و شیخ آقا حسن فاخری از جمله این شایستگان هستند که علیرغم گذشت دهه‌ها سال از رحلتشان، رشحات فکری و قلمی آنها همچنان تشنگان علم و جویندگان معرفت را سیراب می‌کنند. نکوداشت و تبیین شخصیت علمی و معنوی آن بزرگان، ضرورتی اجتناب ناپذیر و وظیفه ای سترگ است.

صالحی تصریح کرد: دو عالم برجسته، شاعر حماسه‌سرا، ادیب و فقیه و صاحب حکمت، پرچمدار دین‌مداری و از شخصیت‌های نافذ کلامی در منطقه بودند که علاوه بر رسیدگی به امور شرعیه مشیر و مشار مردم و مرجع و ملجا حل و رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و دینی آنان بودند.

وی تاکید کرد: همایش ملی فاخر، فرصتی است تا ضمن معرفی ویژگی‌ها، احوالات و آثار ملاعلی و شیخ آقا حسن فاخری، به تجلیل از زحمات و خدمات این فرزانگان پرداخته و به یمن این رخداد علمی، آحاد معرفت جوی جامعه به ویژه نسل جوان با مبانی و بنیان‌های فکری این عالمان و هادیان سختکوش، بیشتر آشنا شوند.

صالحی بیان کرد: اینجانب با ابراز خرسندی از مساعی همکاران ارشاد در مازندران و بانیان همایش برای تکریم مقام والای ملاعلی و آقا حسن فاخری، به واسطه دلبستگی به مقام عالمان عامل و تعلق خاطر به این خطه عالم پرور، از خداوند متعال مزید توفیق همگان را خواستارم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.