خرم آباد- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه ای می تواند یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه باشد.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهم‌ترین زیرساخت اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رحمان قلاوند در حاشیه افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری که روز یکشنبه در دانشگاه لرستان به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، تکیه نیروی بومی و توانمند داخلی بر پتانسیل‌های جامعه است که اگر در مسیر درست خود ادامه پیدا کند می‌تواند بسیاری از مشکلات استان لرستان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه پژوهش هم‎زمان در سرتاسر کشور برگزار شده است، افزود: در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم تا انگیزه کافی در جهت پررونق کردن و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در بین بازدیدکنندگان از جمله دانشجویان فراهم کنیم.

قلاوند در ادامه ضمن اشاره به این‌که لرستان ظرفیت‌های خدادادی زیادی دارد، بیان کرد: اگر در کنار یکدیگر، همه پتانسیل‌های استان را شناساسی کرده و در راستای توسعه جامعه از آن‌ها بهره‌مند شویم‌ می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات حال حاضر و در پیش‌رو فارغ آییم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: از جمله مهم‌ترین مشکلات حال حاضر ما در حوزه اقتصاد مقاومتی نداشتن نیروی ماهر و آموزش دیده به اندازه کافی است.

وی اذعان داشت: ما تلاش می‌کنیم تا با آموزش نیروهای کارآمد در زمینه‌های مختلف آموزشی و اشتغال، مشکل بیکاری لرستان را به نوبه خود از سر راه جوانان این مرز و بوم برداریم.

قلاوند در ادامه سخنان خود اشاره‌ای به نقش اداره‌کل آموزش فنی‌و حرفه‌ای لرستان در برپایی نمایشگاه پژوهش و فناوری داشت و افزود: در سراسر کشور و در چنین ایامی برای ایجاد انگیزه و ترویج کارهای تحقیقاتی، ایامی  به عنوان هفته پژوهش در نظر گرفته و کمیته‌هایی برای هدایت و سازماندهی هفته پژوهش تشکیل شده که فنی و حرفه‌ای لرستان، مسئولیت این کمیته‌ها را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا با همکاری نهادهای علمی و آموزشی هم‌چون، دانشگاه علمی کاربردی واحد خرم‌آباد، بخشی از توانمندی علمی لرستان را در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری که یک فرصت بسیار مناسب برای معرفی ظرفیت‌های علمی است معرفی کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با حضور مستمر خود در نمایشگاه‌های پژوهشی، دانشجویان و دانش‌آموزان را به سمت ایده‌های خود اشتغالی سوق دهیم تا در آینده با مشکل بیکاری کمتر مواجه باشیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای از برگزاری کارگاه(ITSPLC) در این نمایشگاه خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.