یزد - رییس انجمن علمی بهداشت محیط ایران گفت : تغییرات جمعیتی از مهم ترین مشکلات ایران است و در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد جمعیت ایران شهرنشین هستند و مابقی روستا نشین هستند.

تغییرات جمعیتی از مهم ترین مشکلات ایران است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا مصداقی‌نیا پیش ازظهر سه شنبه در همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی بهداشت محیط و توسعه پایدار که به میزبانی استان یزد برگزار شداظهارداشت: ایران سومین کشور به لحاظ جمعیت و ۱۸ کشور از نظر مساحت در دنیا و ۱۷ کشور پرجمعیت دنیاست و برخورداری از اقلیم‌های مختلف از جمله ویژگی‌های ایران است.

وی افزود: تغییرات آب هوایی ،مهاجرت‌های جمعیتی و خشکسالی‌های مستمر عامل بروز بسیاری از بیماری‌های بوده و در ایران سالانه ۳۳ هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.

مصداقی با اشاره ماده پنجم برنامه پنجم توسعه در مورد برخورد با آلاینده‌های زیست محیطی، گفت: متأسفانه علی‌رغم تدوین برنامه‌های قوی در مورد حفظ بهداشت محیط، قوانین آن طور که باید و شاید اجرا نمی‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت تأمین بهداشت محیط، گفت: توجه به مدیریت تولید و مصرف مواد غذایی یکی از ضرورت‌های اجرایی در راستای تأمین بهداشت محیط می باشد و  سرمایه گذاری در حوزه تأمین بهداشت محیط به طور کامل نقش مهمی در کاهش هزینه‌های درمانی ایفا می‌کند.

رییس انجمن علمی بهداشت محیط ایران  تصریح کرد : عدم تعادل بارش باران در نقاط مختلف یکی از مشکلات ایران بوده و خشکسالی‌های مستمر و گسترده از دیگر مشکلات ایران در حوزه بارش باران است.

وی گفت : مصرف کودهای شیمیایی در ایران چند برابر شده و مصرف این کودها باعث آلودگی منابع آبی کشور می‌شود و بهداشت محیط در شهرهای شمالی ایران دارای وضعیتی خوبی نیست و رفع مشکلات بهداشت محیط مستلزم همکاری و همراهی مستمر وزارت خانه‌ها و دست‌اندرکاران دستگاه‌های مختلف کشور است.

این مسئول  خاطرنشان ساخت: جنگل زدایی از د مهمترین معضلات حوزه بهداشت محیط بوده و طی ۳۰ سال گذشته مساحت جنگل‌های ایران به نصف کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.