رشت- رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از صادرات ۵۰۰ کیلوگرم میگوی منجمد و ۱۸ تن پنیر و خامه از مرز زمینی گمرک این شهرستان به روسیه خبر داد.

صادرات میگو، پنیر و خامه از آستارا به روسیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی گیلان، بهرام پورضرب گفت: ارزش محموله میگو ۱۰ هزار دلار بود و برای نخستین بار در سال جاری با مجوز اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان از شهرستان بندرعباس حمل و با نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد.

وی اضافه کرد: محموله پنیر و خامه نیز به ارزش ۳۴ هزار دلار از شهرستان آمل با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران حمل و با نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد.
وی افزود: پیش از این ۵۷۶ تن پنیر خامه‌ای، ۱۵۲ کیلوگرم خامه پاکتی، ۱۴۳ تن ماهی قزل‌آلا و ۱۴۳ تن شیر خشک در سال جاری از مرز آستارا به کشورهای خارجی صادر شده بود.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی و امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.