قزوین- دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در حوزه باتری هسته ای در حال حاضر چند کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه به این فناوری رسیدند که خوشبختانه پس از ۴ سال تلاش شبانه روزی امروز ایران هم در ردیف این کشورها قرار گرفته و به این تکنولوژی دست یافته است.

دسترسی به تکنوژی تولید باتری هسته ای در ایران محقق شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر زارعان روز یکشنبه در دیدار با استاندار قزوین و در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: توافق هایی را برای دریافت زمین به منظور ایجاد مرکز تحقیقات هسته ای در این استان گرفته ایم چراکه با کمک اندیشمندان و نخبگان علمی کشور به خود باوری و اعتماد به نفسی رسیده ایم که قادریم قله های علم و فن آوری را طی کرده و در اوج علمی قرار گیریم.

وی افزود: در حوزه دانش هسته ای صلح آمیز، ظرفیت های مناسبی را به دلیل وجود دانش و آگاهی شاهد هستیم و با حرکت در توسعه علمی آن می توانیم به دستاوردهای جدیدی برسیم.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه بعد از برجام گشایش هایی در کشور در حوزه علمی ایجاد شده و توانسته ایم با برخی کشورها همکاریهای علمی را گسترش دهیم، ادامه داد: در حوزه باتری هسته ای در حال حاضر چند کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه به این فنآوری رسیده اند که خوشبختانه پس از ۴ سال تلاش شبانه روزی امروز ایران هم در ردیف این کشورها قرار گرفته و به این تکنولوژی دست یافته است.

زارعان دانش هسته را به عنوان موتور محرک سایر صنایع عنوان و بیان کرد: هر دستاوردی دراین بخش می تواند سایر حوزه ها را متحول کند و در سازمان انرژی اتمی به دنبال این هستیم که تمام فعالیتهای خود را درچارچوب برجام و نگاه صلح آمیز برای خدمت به انسانیت به کار گیریم و دستاوردهای خود را برای خدمت ارائه کنیم.

وی ضمن بیان این نکته که با تبدیل علم و فن آوری در حوزه هسته ای و تبدیل آن به ثروت تلاش می کنیم خدمت به بشریت محقق شود، عنوان کرد: امیدوارم با همکاری و هماهنگی مسؤولان، دانشمندان و نخبگان بتوانیم در راستای توسعه علمی به دستاوردهای جدیدی برسیم تا شاهد رشد و پیشرفت کشور در تمام زمینه‌ها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.