یزد- دبیر کمیته کلان شهرهای کشور گفت: طرح مدیریت یکپارچه شهری به صورت پایلوت در شهر جهانی یزد اجرایی شود و این شهر به لحاظ قانونی و زیرساختی قابلیت اجرای آزمایشی طرح مدیریت یکپارچه شهری را دارد.

طرح مدیریت یکپارچه شهری به صورت پایلوت در  یزد اجرا شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدعلی میرنجاتی با حضوردر جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد اظهارداشت: یزد به لحاظ قانونی و زیرساختی قابلیت اجرای آزمایشی طرح مدیریت یکپارچه شهری را دارد،‌ونگاه فعلی قانون کشوری شهرداری‌ها در حوزه مدیریت واحد شهری است و لایحه مدیریت یکپارچه شهری برای شروع مناسب است ولی نگاهی جزئی نگری دارد .

وی افزود: تعیین مدیریت شهری نقش مهمی در پیشبرد هرچه بیشتر و بهتر برنامه‌های توسعه ایفا می‌کند، و شهردار مدیر شهر و معاون شهردار در غیاب شهردار نقش مدیریت شهری را باید به عهده داشته باشد .

میرنجاتی با بیان این‌که شوراها باید بیش از پیش خود را در امور مربوط به مدیریت شهری دخالت دهند،‌گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر یزد باید بیشتر از قبل در امور شهری و تشکیل تعاونی‌ها مشارکت و دخالت کنند و یک بار برای همیشه بحث مدیریت محلی به منظور توسعه مدیریت شهری با توافق دولت و شهرداری‌ها انجام شود .

این مسئول تصریح کرد: توجه به شهرداری‌ها در حقیقت بار وظایف دولت را کاهش می‌دهد به همین دلیل توجه به شهرداری‌ها در وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی باید نگاهی منطقی و منصفانه باشد و یکپارچگی مدیریت شهری زمینه‌های لازم برای مشارکت عمومی را افزایش ‌می‌دهد.

دبیر کمیته کلان شهرهای کشورافزود: اداره شهر یکی از مهمترین رسالت‌های شوراهای اسلامی شهرها است و  امروز سهم شهرداری کشور حدود ۹ درصد بودجه است .

میرنجاتی خاطرنشان ساخت: سازمان مالیاتی و اداره دارایی موظفند هر ۱۵ مورد یک بار به شهرداری‌ها گزارش پرداخت و دریافت بدهند تا شهردای‌ها بدانند که چقدر توسط آنها پرداخت شده و چقدر دریافت می‌کنند، ولی ‌متأسفانه این قانون آن طور که باید و شاید اجرایی نمی‌شود.

وی با اشاره به ثبت جهانی یزد در یونسکو گفت:  باید اقدامات بسیاری در این شهر صورت گیرد، وبه طورحتم اقدامات شهرداری، شورای شهر و دولت باید در معرفی هرچه بهتر این شهر باشدو ظرفیت‌های یزد باید به‌خوبی برای گردشگران معرفی شود، و این بهترین فرصتی است که می‌توان از جهانی شدن شهر یزد استفاده کرد و ویژگی‌ها و بسترهایی که گردشگرها برای بازدید از این شهر تاریخی انتظار دارند آماده شود.

یزد می‌تواند به عنوان پایلوت مجری طرح مدیریت یکپارچه شهری باشد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: یزد می‌تواند به عنوان پایلوت مجری طرح مدیریت یکپارچه شهری باشد و شهردار و شورای اسلامی شهر یزد باید مطالعات خود را در مورد وظایف مدیریت یکپارچه شهری افزایش دهند  .

 سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مختلف مدیریت واحد در شهر یزد اظهارداشت: مدیریت یکپارچه شهری به ندایی هماهنگ و اتفاق نظری منسجم بین عوامل اجرایی و دست اندرکاران شهر نیاز دارد وما اعقتاد داریم که شهردار مسئول شهر است یزد شهری جهانی است که در معرض تمام مردم جهان قرار گرفته و نباید از استانداردهای نوین مدیریت شهری غافل شود .

وی افزود: در برنامه چهارم توسعه ۲۳ وظیفه برای واگذاری به شهرداری‌ها احصا شده ولی متأسفانه هنوز مصوب و اجرایی نشده و قابلیت واگذاری یک سری وظایف به شهرداری‌ها وجود دارد، و شهرداری‌ها می‌توانند بسیاری از وظایف وزارتی در حوزه مدیریت شهری را انجام دهند.

موسوی بیوکی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مختلف مدیریت واحد در شهر یزد، تصریح کرد: یزد می‌تواند به عنوان پایلوت مجری طرح مدیریت یکپارچه شهری باشد و شهردار و شورای اسلامی شهر یزد باید مطالعات خود را در مورد وظایف مدیریت یکپارچه شهری افزایش داده و باجدیت موضع خود را در این حوزه حفظ کنند تا نتایج خوبی برای شهر یزد داشته باشد .

وی با بیان این‌که در کمیسیون عمران و شوراهای مجلس بحث مدیریت یکپارچه شهری مطرح و در دستور کار قرار گرفته ،‌خاطرنشان ساخت: بحث توسعه مدیریت یکپارچه شهری مستلزم توانایی و کارآمدی شورای اسلامی شهر یزد است .

موسوی بیوکی تصریح کرد: مدیریت یکپارچه شهری به ندایی هماهنگ و اتفاق نظری منسجم بین عوامل اجرایی و دست اندرکاران شهر نیاز دارد و مدیریت واحد شهری لازمه رسیدن به اهداف شهر هوشمند است و ‌ یزد تمام زیرساخت‌های اجرای مدیریت یکپارچه شهری و حرکت در مسیر شهر هوشمند را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.