قزوین- استاندار قزوین گفت: مشکل آب شرب شهرستان آبیک با اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین حل می شود.

مشکل آب شرب شهرستان آبیک با اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین حل می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین عصر روز دوشنبه به همراه جمعی از نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از روند اجرای طرح انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان قزوین بازدید کرد.

استاندار قزوین در این بازدید، تأمین آب شرب شهرها و روستاهای استان به ویژه شهر قزوین و آبیک برای را مهم دانست و اظهار داشت: موافقت های لازم برای دریافت سهمیه آب استان انجام شده است که برای تحقق این امر، سالهای گذشته پیگیری هایی صورت گرفته است.

عبدالمحمد زاهدی یادآورشد: پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین بالغ بر ۶۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۱۳۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ۵۰۰ میلیارد تومان با کمک دولت و به صورت BOT تامین می شود و با تکمیل آن آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا تأمین خواهد شد.

وی بیان کرد: اراضی این منطقه متعلق به آستان قدس رضوی است و با تعامل و هماهنگی انجام شده در صدد حل برخی مشکلات آن هستیم تا سرعت کار بیشتر شود.

استاندار اظهارداشت: با اجرای این طرح مشکل آب شرب شهرستان آبیک هم برطرف شده و یکی از خواسته های به حق مردم این منطقه برآورده می شود.

زاهدی همچنین از محل احداث تصقیه خانه و اجرای خط انتقال آب سد طالقان به قزوین بازدید کرد.

وی اضافه کرد: طرح انتقال آب از سد طالقان به استان امروز وارد فاز اجرایی شده و بخش خصوصی با کمک دولت این طرح مهم را عملیاتی کرده و نگرانی تأمین آب شرب شهرها و روستاها برطرف خواهد شد.

گفتنی است در این بازدید، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، بهمن طاهرخانی و داود محمدی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.