رشت- مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۵۶ هزار سفیر سلامت به همراه ۴۴۰ مراقب بهداشت و ۷۵۰ مربی ورزش در زمینه گسترش فرهنگ سلامت دانش آموزان فعالیت می کنند.

برنامه سفیران سلامت با مشارکت ۱۵ درصد دانش آموزان مدارس استان اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی حاجتی درگردهمایی مراقبان سلامت استان که در انزلی برگزار شد، گفت: در سال تحصیلی گذشته ۶۰۰ میلیون تومان در حوزه بهداشت مدارس هزینه شده است و در سال تحصیلی جاری تاکنون۲۷۰۰  بسته بهداشتی به ارزش۴۰ میلیون تومان در مدارس شبانه روزی، ۷۵۰ جلد کتاب کار و۲۵۰ دستگاه فشار سنج ویژه مربیان سلامت در بین مدارس استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش تغذیه در سلامت دانش آموزان، خاطرنشان کرد: باید الگوهای غلط تغذیه را از زندگی حذف کنیم و در این میان نقش معلمان و مراقبان سلامت در فرهنگ سازی درست، تعیین کننده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: تغذیه درست و تحرک ضامن سلامتی دانش آموزان است و تغییر سبک زندگی در جامعه برای ارتقای سلامت ضروری است.

حاجتی با اشاره به اهمیت پیشگیری در نظام سلامت کشور گفت: کشف به موقع بیماری ها و ارجاع به موقع آنها به مراکز پزشکی می تواند علاوه بر درمان قطعی از صرف هزینه های بالا جلوگیری کند.

وی گفت: با توجه به شیوع برخی بیماری های غیر واگیر نظیر بیماری دیابت ، استفاده از قابلیت های درمانگاه فرهنگیان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل بیماری ها خواستار شد.

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: از مجموع ۴۸ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صرفه جویی یارانه ها ، دولت در سال ۹۶ ، مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت اختصاص داده است که امیدواریم علاوه بر بودجه های درمانی ، بیشتر به پیشگیری از  بیماری ها اهتمام شود.

وی با اشاره به شیوع برخی از بیماری ها نظیر: دیابت، چاقی  و بیماری های روحی و روانی گفت: ضروری است فعالیت های آموزش و پرورش در زمینه بهداشت دانش آموزان برای عموم تبیین شود.

نماینده مردم رشت در پایان سخنانش از خانواده ها خواست تا با مدیریت درست، فرزندانشان را در داشتن زندگی سالم و با نشاط یاری دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.