قزوین_ قدس از حضور کودکان و نوجوانان قزوینی در جشنواره های ادبی و هنری گزارش می دهد.

سلاحی از جنس هنر و ادب برای رویا رویی با جنگ نرم دشمن

به گزارش قدس آنلاین، آرام آرام قدم بر می دارد تا برای ورود به عصر و زمانی جدیدتر، تجربه های بسیاری را در زندگیش رقم زند و به دنیای که پر از شور و شادی، هیجان، بازی های کودکانه و شادمانه است قدم گذارد؛ نوازش های مادرانه و پدرانه بهانه ای برایش می شود تا کسی از گل نازکتر به اون نگوید و همه مطیع و فرمانبردار او باشند؛ راه و رسم روزگار این را خواسته تا چنین باشد.

روزگار به رسم نامردی، لحظه هایش را به فراموشی می سپرد و دوران کودکی، نوجوانی و جوانی انسان را با خود همقدم می سازد تا این موجود الهی در گذر تاریخ، از تک تک لحظه های عمر خویش استفاده کند و خاطراتی را به ماندگار گذارد؛ این همان دوران کودکی است که نمی توان هیچ چیزی را با آن مبادله کرد.

در گذر روزهای تاریخ و سال، بی شک هیچ دوره ای به شیرینی و لطافت دوران کودکی برای انسان نیست چراکه دنیای کودکی تنها بازی و شادی بوده و کودک فارغ از حب و بغض های بزرگسالی است؛ روح کودکان پاک، لطیف و معصوم است و همین دلیلی برای ماندگاری خاطرات ارزشمند این دوران در یاد و ذهن آدمی است.

در چنین دنیای پاکی، هجمه هایی از جنس نامردی بر شیرینی این دوران آسیب می زند؛ هجمه هایی که جنگ سلاح و تفنگ جایش را به جنگ نرم داده است و ذهن و فکر کودکان را اسباب دستیابی به اهداف پلید و ناپاک خود کرده است.

امروز دشمن با به کارگیری تبلیغات گسترده در عرصه جنگ نرم و با به کارگیری ظرفیت های فضای مجازی چنان هوشمندانه عمل می کند که همچون موریانه در تخریب ارزش، آرمان های دینی و اعتقادی رخنه کرده و اذهان کودکان و نوجوانان را صید می کند.

چه خوب است در این عرصه جنگ نرم دشمن، خانواده و مسؤولان به ظرفیت های کودکان و نوجوانان توجه ویژه داشته باشند و با برنامه ریزی مناسب برای آنها، آینده ارزشمندی را برای کودکان و نوجوانان رقم بزنند.

اداره کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از جمله کانون های فعالی است که با برگزاری برنامه های مختلف در طول سال و تابستان، نقش مهمی را در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کودکان و نوجوانان داشته است.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در خصوص برنامه های این کانون در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: باتوجه به اینکه اکران فیلم یکی از برنامه های کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان است، فیلم «پایان رویاها» در یازدهم آذر ماه سال جاری در سالن سینمای این کانون به نمایش در آمد.

مژده اروجی افزود: آخرین اثر محمدعلی طالبی کارگردان شاخص سینمای کودک در فصل جدید فعالیت دوباره‌ی سینماهای کانون همراه با سراسر کشور  در سینماکانون استان قزوین اکران شد.

وی ادامه داد: فیلم «پایان رویاها» در گذشته نیز در جشنواره فیلم فجر، سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان و سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان شیکاگو به نمایش درآمده و به فهرست پایانی بهترین فیلم‌های آسیاپاسفیک ۲۰۱۷ راه یافته است.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین تصریح کرد: برگزاری جشنواره های مختلف از جمله برنامه های فرهنگی و هنری این کانون است که هنرمندان در آن نقش آفرینی می کنند؛ برای نمونه اعضای کانون پرورش فکری استان قزوین توانستند در جشنواره‌ی ادبی «سپیدار»خوش بدرخشیدند.

اروجی یادآور شد: آیین پایانی سومین جشنواره ادبی سپیدار با تمرکز بر موضوعات محیط زیستی در مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری در ۱۱ آذرماه سال جاری برگزار شد و در آن دو عضو کانون استان قزوین مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: «محمدماهان حاجیان» در بخش کودک و نوجوان با داستان «هیولاهای کثیف»به مربی گری«لیلا یکه فلاح» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک آبیک کانون استان قزوین در بخش فردی کودک در زمینه داستان نویسی تقدیر شد و مریم پیروی از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با شعر«گهواره آدمی» به مربی گری«بتول پورشیخ» در بخش فردی نوجوان در زمینه شعر، لوح تقدیر و جایزه دریافت کرد.

بنا به این گزارش، حضور کودکان و نوجوانان در عرصه های فرهنگی و علمی نه تنها زمینه ای برای رشد آنها در حوزه های یاد شده است، فرصتی برای هم بازی شدن کودکان و نوجوانان با هم نوع و دوست خویش است تا لحظه های کودکیشان را در کنار دوستان خود سپری کنند.

و چه خوب است که برنامه های مهمترین برای آینده کودکان داشته باشیم چراکه کودکان امید و آرزوی نسل امروزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.