تولیت آستان قدس رضوی گفت: دانشجو باید با درک شرایط جامعه از توطئه دشمن جلوگیری کرده و روشنگری لازم را انجام دهد.

دانشجویان باید در جامعه روشنگری کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد اظهارکرد: دانشجویان باید با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مصاحبه‌های علمی و سیاسی در جهت روشنگری و بصیرت آفرینی در جامعه و دانشگاه حرکت کنند.

وی افزود: دانشجویان نباید به گفتگو در فضای مجازی بسنده کنند بلکه باید در عمل به پیگیری موضوعات بپردازند. 

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: دانشجویان باید سیاسی باشند، البته این موضوع به معنای  سوء استفاده جریان های سیاسی نیست و  دانشجو باید با درک شرایط جامعه از توطئه دشمن جلوگیری کرده و روشنگری لازم را انجام دهد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان باید بدانند دانشجویان به عنوان قشر مطالبه گر آنها را رصد کرده و در مواقع لزوم به میدان می آیند و هشدار می دهند. 

وی در ادامه با اشاره به حوادث منطقه و توطئه های استکبارجهانی بیان کرد:  آرمان خواهی ایجاد شده در کشورهای یمن، عراق، سوریه و لبنان هرگز تمام نمی‌شود و از جوانانی که روزی  خرمشهر و حلب را آزاد کردند، بعید نیست قدس را آزاد کنند. 

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت جنبش های دانشجویی بیان کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای دانشجو جنبش دانشجویی جایگاه ممتازی در بصیرت آفرینی در دانشگاه و جامعه دارد. 

رئیسی گفت: جنبش دانشجویی به دنبال آن است که کشوری متدین، انقلابی، آباد، آزاد و مستقل و قوی و مستحکم و برخوردار از عدالت و رفاه اجتماعی و پیشرفت داشته باشیم. ایجاد امید در دل مردم و مقابله با یاس و ناامیدی از ویژگی‌های جنبش دانشجوی و ولایت مدار است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: امروز آل سعود و رژیم صهیونیستی  در امتداد  یزیدیان حرکت می کنند و در طرف مقابل هر نظام و کشوری که پرچم عدالت خواهی را برافراشته نیز در امتداد راهبرد نظام اسلامی قرار دارد. 

وی تاکید کرد: بیداری اسلامی ایجاد شده در کشورهای منطقه به برکت خون شهدا بوده و جوانان این کشورها نیز دنبال هویت اسلامی خود هستند اما استکبار جهانی با ابزار رسانه به دنبال ایجاد جهل در این کشورهاست.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.