اهواز_ اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان از سوی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور به جهت پیاده سازی نظام حسابداری بخش عمومی (تعهدی) مورد تقدیر قرار گرفت.

اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان مورد تقدیر قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، مدیر کل و کارکنان این اداره به جهت مجموع اقدامات شایسته در پیاده سازی نظام حسابداری بخش عمومی و تدوین استانداردهای حسابداری مربوط، از سوی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور با اهدای لوح سپاس به مدیر کل، مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخشی از متن این لوح سپاس خطاب به مسعود صدری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان آمده است: «اینک که به یاری خداوند متعال حرکت به سوی پیاده سازی نظام حسابداری بخش عمومی و تدوین استاندارهای حسابداری مربوط به نحو شایسته انجام پذیرفته است، فرصت را مغتنم شمرده، بدینوسیله از برنامه ریزی و تلاش های مجدانه جنابعالی و همکاران آن اداره کل در جهت اجرای حسابداری تعهدی قدردانی و تشکر نموده، سلامتی و موفقیت شما را از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم. »
در تبیین مبنای تعهدی حسابداری می توان گفت که بر اساس آن، معاملات و سایر رویدادهای مالی در زمان وقوع (و نه فقط در زمان دریافت یا پرداخت وجه نقد) شناسایی و در اسناد و مدارک حسابداری ثبت می شود و در صورت های مالی دوره مربوط انعکاس می یابد.  
از مزایای این مبنای حسابداری که اجرای آن در دولت از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است، می توان کمک به بخش عمومی برای ایفا و ارزیابی مسئولیت پاسخگویی عمومی و تامین نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان از گزارش های مالی واحدهای گزارشگر اشاره کرد.
 
همچنین، ایجاد بستر لازم جهت استخراج و محاسبه دقیق بهای تمام شده برنامه ها، فعالیت ها، خدمات و محصولات در راستای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد یکی دیگر از مزایای حسابداری بخش عمومی (تعهدی) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.