شیخ «علی الکبربابادی» ضمن شنیع توصیف کردن سفر هیأت بحرینی به سرزمین های اشغالی، گفت: حتی اگر آل خلیفه هم بخواهد، متحدان آن اجازه آزادی شیخ عیسی قاسم را نمی دهند.

سفر هیأت بحرینی به سرزمین‌های اشغالی شنیع بود/آخرین وضعیت شیخ عیسی

به گزارش قدس آنلاین، شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین اخیرا به دلیل سهل انگاری های رژیم آل خلیفه در رسیدگی به وضعیت جسمانی وی، به بیمارستان منتقل شد. پس از انتقال به بیمارستان، پزشکان تشخیص دادند که رهبر شیعیان بحرین باید هرچه سریعتر تحت عمل جراحی قرار گیرد تا وخامت اوضاع جسمانی اش برطرف شود. لذا فشارهای سازمان های حقوق بشری و همچنین گسترش فعالیت های مردمی علیه رژیم آل خلیفه موجب شد تا سران این رژیم در نهایت به جراحی شیخ عیسی تن دردهند. شیخ عیسی چندی پیش مورد جراحی قرار گرفت و پس از دو روز از این عمل، توسط نظامیان آل خلیفه مجددا به محل حصر خانگی خود در منطقه الدراز بازگردانده شد.

این در حالی است که رهبر شیعیان بحرین پس از عمل جراحی که انجام داد برای بهبودی بیشتر به مراقبت احتیاج داشت. با این حال، آل خلیفه تصمیم گرفت تا وی را مجددا تحت اقامت اجباری قرار دهد. درحال حاضر تظاهرات های مردمی در حمایت از شیخ عیسی قاسم و محکومیت اقدامات سرکوبگرانه و ضد حقوق بشری آل خلیفه همچنان در بحرین ادامه دارد. دراین میان، به فاصله چند روز از شناسایی قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، هیأتی از بحرین عازم سرزمین های اشغالی شد؛ مسأله ای که خشم فلسطینیان و افکار عموی جهان اسلام را برانگیخت.

در همین ارتباط گفتگویی را با شیخ «علی الکربابادی» روحانی برجسته بحرینی ترتیب داده است که مشروح آن از نظر می گذرد؛

*رژیم آل خلیفه تنها دو روز پس از عمل جراحی شیخ عیسی قاسم وی را مجددا تحت اقامت اجباری قرار داده است. در حال حاضر وضعیت کنونی شیخ عیسی قاسم و شرایط حاکم بر اقامت اجباری وی چگونه است؟

در ابتدا باید به این مسأله توجه داشت که رژیم آل خلیفه تاکنون شیخ عیسی قاسم را از اقامت اجباری خارج نکرده که مجددا آن را تحت این شرایط قرار داده باشد. واقعیت امر این است که پس از فشارهای داخلی و خارجی و رسوایی آل خلیفه در نزد افکار عمومی و سازمان های حقوق بشری، سران این رژیم چاره ای جز فراهم کردن شرایط معالجه شیخ عیسی نیافتند.

اکنون نیز محاصره شیخ عیسی و اقامت اجباری شیخ عیسی و اعضای خانواده اش همچنان پابرجاست و ادامه دارد. حتی پس از عمل جراحی که شیخ عیسی انجام داد، این اقامت اجباری لغو نشد.

حتی اگر بر فرض محال، سران آل خلیفه روزی تصمیم به آزادی شیخ عیسی قاسم بگیرند، شک نکنید که حامیان خارجی آن اجازه چنین اقدامی را نخواهند داد و مانع از آزادی شیخ عیسی قاسم خواهند شد. 

*اخیرا هیأتی از بحرین به سرزمین های اشغالی سفر کرده است. این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا به تازگی قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناسایی کرده است. آیا این مسأله نشان از عمق روابط آل خلیفه با صهیونیسم ندارد؟

واضح است که سفر اخیر هیأت بحرینی به اراضی اشغالی با چراغ سبز سران ارشد رژیم آل خلیفه صورت پذیرفته است و نمی توان اینگونه ادعا کرد که این سفر، خودجوش و بدون اطلاع سران آل خلیفه بوده است. این یک سیاست ثابت در نزد مقامات آل خلیفه است. آنها همواره به دنبال عادی سازی با اسرائیل بوده اند.

مدت هاست که رژیم آل خلیفه روند عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را با قدرت دنبال می کند. در همین راستا تاکنون سفرهای متعددی از سوی آل خلیفه به سرزمین های اشغالی انجام شده و در مقابل، بحرین نیز میزبان سفر هیأت های صهیونیست به آنجا بوده است.

مقامات آل خلیفه خود به خوبی می دانند که اقدام صورت گرفته تا چه حدی زشت و زننده بوده است. درست به همین دلیل است که طی دو روز گذشته به اشکال مختلف تلاش کردند تا سفر هیأت بحرینی به سرزمین های اشغالی را خودجوش نامیده و وانمود کنند که هیچ ارتباطی با این سفر نداشته اند.

واقعیت این است که توجیهات سران آل خلیفه برای فرار از مسئولیت خود در قبال سفر هیأت بحرینی به سرزمین های اشغالی با هدف رهایی یافتن از فشارهای داخلی و اعتراضات گسترده مردمی صورت می پذیرد.

*رژیم آل خلیفه شکنجه های زندانیان سیاسی را تشدید کرده است. این رژیم همچنین روند سرکوب انقلابیون را نیز شدت بخشیده است. به نظر شما آیا آل خلیفه می تواند از طریق چنین اقداماتی، انقلاب بحرین را به شکست بکشاند.

نگاهی به سوابق انقلاب بحرین طی قریب به هفت سال گذشته به خوبی گویای این واقعیت است که انقلاب بحرین هیچگاه و در هیچ مرحله ای متوقف نشده است. این انقلاب در سال ۲۰۱۱ آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد. درست است که این راه سرشار از خارها، آلام و سختی هاست.

با این حال، ملت بحرین خود را ملزم به تحمل آلام و سختی های انقلاب می دانند و در مقابل آنها صبر پیشه می کنند. مردم بحرین در سخت ترین شرایط هم از انقلاب خود دست نکشیدند. حتی در زمان یورش وحشیانه آل خلیفه به منزل شیخ عیسی و بازداشت وی نیز مردم از مسیر انقلاب خارج نشدند.

تاکنون ملت بحرین شهدای زیادی را در راه انقلاب تقدیم کرده است. اعمال فشارهای گسترده و اقدامات وحشیانه علیه انقلابیون تاکنون موجب نشده است که مردم بحرین از طرح مطالبات مشروع خود دست بکشند. در آینده نیز چنین اتفاقی نخواهد افتاد. 

*به عنوان آخرین سؤال، چندی پیش توافقنامه نظامی میان رژیم آل خلیفه و ایالات متحده آمریکا به امضاء رسید. به نظر شما آیا حمایت تسلیحاتی آمریکایی ها از رژیم آل خلیفه به معنای مشارکت واشنگتن در کشتار ملت یمن نیست؟

بدون شک، ایالات متحده آمریکا دشمن اصلی و شماره یک کشورهای جهان اسلام و جهان عرب است. ایالات متحده آمریکا از طریق همین سلاح فروشی ها و حمایت ها از رژیم های دیکتاتور، ارتزاق می کند. امروز در رأس رژیم ایالات متحده آمریکا یک تاجر به نام «دونالد ترامپ» قرار گرفته است. رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند تا از طریق بازاریابی برای تسلیحات ایالات متحده، اقتصاد این کشور را نجات دهد.

لذا آنچه که در بحرین اتفاق می افتد و جنایت هایی که علیه انقلابیون بحرینی صورت می گیرد، با نقش آفرینی آمریکاست که انجام می شود. آمریکایی ها حتی در کشتار مردم سوریه، عراق و یمن نیز دست دارند. ملت های مستضعف توسط آمریکا کشته می شوند.

سران رژیم آل خلیفه با خریداری سلاح از ایالات متحده آمریکا در واقع به واشنگتن رشوه پرداخت می کند تا مقامات آمریکایی از آنها حمایت به عمل آورند و از اقدامات جنایتکارانه‌شان علیه انقلابیون بحرینی، چشم بپوشند. 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.