معاون فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: شهدای مدافع حرم در راه دفاع از نظام و امنیت ملی در سوریه با تکفیری ها جنگیدند.

شهدای مدافع حرم برای دفاع از نظام و امنیت ملی با تکفیری‌ها جنگیدند

به گزارش قدس آنلاین، مراسم تشییع و بدرقه سردار شهید مهدی قره محمدی از شهدای مدافع حرم با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه، جانشین و معاون هماهنگ کننده این نیرو و نیز خانواده و هم رزمان این شهید مدافع حرم در محل ستاد نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

در این مراسم سردار پور جمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در سخنانی درباره شهدای مدافع حرم ونقش مستشاری ایران در عراق و سوریه، اظهار داشت: زمانی که نیروهای تکفیری در سوریه و عراق ایجاد نا امنی کردند و کشور عزیزمان ایران و جبهه مقاومت را تحت تاثیر قرار دادند، قصد داشتند نسل شیعه و محبین اهل بیت را از بین ببرند به همین علت مستشارانی از کشورمان برای دفاع از حرم به عراق و سوریه رفتند و سینه خود را مقابل تکفیری‌ها و داعش سپر کردند.

وی افزود: به عبارت دیگر تکفیری‌ها آمده بودند تا اثری از اهل بیت و شیعه و به طور کلی دوستاران اهل بیت باقی نگذارند؛  به همین خاطر بود که مردان را به شهادت می‌رساندند و زنان را به کنیزی و فروش در بازار برده فروشی که ایجاد کرده بودند، می بردند. علاوه بر این هر کجا هم که دستشان رسید به حرم اهل بیت جسارت کردند مانند حرم اهل بیت در سامرا که آن را منفجر کردند.

سردار پور جمشیدیان تاکید کرد: البته آن‌ها در جسارت‌های خود بین شیعه وسنی فرقی قائل نمی‌شدند؛ زیرا در سوریه و عراق بودند خانواده‌هایی از اهل سنت که تمام اعضای خانواده را کشته و بعد یک جا دفن کرده بودند؛ زیرا برای آنها نفس اسلام مهم بود.

وی ادامه داد: تکفیری‌ها اگر دستشان به حرم امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) می رسید این دو حرم مطهر را همانند حرم امامان عسکریین در سامرا و مساجد بسیاری که در عراق و سوریه منفجر کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در روزهای که اوج غریبی بود و لحظه‌ای هم رگبار گلوله‌های داعش علیه مدافعین حرم قطع نمی‌شد، مدافعین حرم در برابر تکفیری‌ها سینه سپر کردند و با آموزش نیروهای مردمی و حتی ارتش عراق و سوریه توانستند جلوی آن‌ها ایستادگی کنند تا آنها به هدف شان نرسند. البته جدا از شجاعتی که داشتند دارای بصیرت هم بودند اما متاسفانه برخی‌ها در کشور عنوان می‌کنند ما کجا و سوریه و عراق کجا؟

وی با بیان اینکه  متاسفانه معاندین انقلاب در کشور تبلیغ می‌کنند مدافعین حرم برای پول به عراق و سوریه می‌روند، تاکید کرد: چه کسی جرات دارد در آن شرایطی که رگبار گلوله‌ها وجود دارد،  به خاطر پول سینه خود را سپر گلوله‌ها کند؛  اگر چنین افرادی هستند چرا در این چنین صحنه‌هایی حضور پیدا نمی‌کنند؛ این شهدا فقط به عشق نظام و انقلاب و نیز اقتدار ایران اسلامی و پاسداری از حرم اهل بیت در چنین صحنه‌هایی حضور می‌یابند؛ پس باید قدردان این عزیزان باشیم نه اینکه برای ایثار آنها ابهام ایجاد کنیم.

سردار پورجمشیدیان تاکید کرد : کسانی مدافعین حرم را مظلومان مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند که معلوم نیست در دفاع مقدس و سایر عرصه‌های فداکاری کجا بودند.

وی درباره ابعاد شخصیتی شهید قره محمدی ادامه داد: شهید قره محمدی زمانی که در زمان آزادسازی سد و روستای شویده سوریه گره‌ای ایجاد شده بود با رشادت خود و نیروهایی که داشت توانست این گره را باز کند. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.