قزوین_ معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کنار هر مسجد یک کانون فرهنگی داریم که با تقویت کانون های دیجیتال باید در این مسیر با قدرت حاضر شویم.

تقویت کانون های فرهنگی مساجد لازمه ارتقای کانون های دیجیتال است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمید ضیایی پرور پیش از ظهر روز یکشنبه در سومین اجلاس استانی نماز اظهار داشت: در حال حاضر هر نوع فعالیتی در حوزه نماز در فضای مجازی به نوعی به شکل دوم تغییر پیدا کرده و اگر به دنبال فعالیت فرهنگی هستیم مناسبت ترین فعالیت در فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین گنجینه محتوایی در فضای مجازی متعلق به حوزه های علمیه است و باید طلاب و روحانیون به شدت خود را در این بخش تقویت کنند تا پاسخگوی نیازهای جامعه باشند، افزود: تولید محتوا به عنوان مهم ترین مشکل فضای مجازی است.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید محتوای معارف اسلامی و مسائل مرتبط با نماز به فرمت های قابل انتشار در فضای مجازی شود تا بتوانیم در این بخش نیز تأثیرگذار باشیم.

ضیایی پرور ادامه داد: بیش از ۸۳ درصد کل محتوای جهان در فضای مجازی، تصویری بوده و در سال جاری برای حمایت از توسعه محتوی در مرکز فناوری فضای مجازی بیش از ۹۰ عنوان موضوع که مانع تولید محتوی هستند شناسایی شده است و موبایل به عنوان ابزار جدید در فضای مجازی استفاده می شود.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ و ارشاد چندین فعالیت انجام می شود که از موارد آن می توان به توسعه فضای مجازی اشاره کرد چراکه در حوزه تولید محتوا نقاط ضعف بسیاری داریم و تکنولوژی در درجه نخست متعلق به غربی ها بوده و بعد به کشور منتقل شده است.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در کنار هر مسجد یک کانون فرهنگی داریم که با تقویت کانون های دیجیتال باید در این مسیر با قدرت حاضر شویم، گفت: راه اندازی جشنواره تولید محتوای نماز می تواند در شناسایی استعدادهای این بخش مؤثر باشد و ما را در اهداف تعیین شده رهنمون سازد.

ضیایی پرور تصریح کرد: آموزش و پرورش هم می تواند نحوه ارتباط دانش آموزان با نماز را آموزش دهد و نصب اپ های اذان و اوقات شرعی در گوشی های هوشمند می تواند از راهکارهای موثر در ترویج نماز باشد؛ روحانیون باید در فضای مجازی حضور مؤثری داشته باشند و به شبهات جوانان پاسخ دهند و در واقع این فضا را یک منبر بدانند و اگر هر روحانی یک کانال داشته باشد می تواند از این فرصت در ترویج دین و نماز استفاده کند.

وی تشریح کرد: در جشنواره رسانه های اجتماعی در حوزه فناوری و مهارت تاکنون ۱۵۰۰ کانال تلگرامی را شناسایی کرده ایم و با داشتن نقشه مساجد و نمازخانه ها در فضای مجازی و درج پیام روزانه در تلگرام حضور نقش آفرینی داریم.

معاون مرکز اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: می توانیم در حوزه ستاد اقامه نماز در فضای مجازی مؤثر باشیم و مخاطبان را برای ترویج نماز در این فضا جذب کنیم.
ضیایی پرور اضافه کرد: به مسؤولان زیربط توصیه می کنم که بخشی از بودحه های فرهنگی موجود در نماز را در فضای مجازی هزینه کنند که در صورت تحقق این امر تولید محتوا خواهیم داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.