قزوین_ مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: ۵ هکتار بافت فرسوده در حریم شهرها داریم که باید با تشویق ساخت و ساز کنیم و  استحکام سازی را داشته باشیم تا در مقابله با حوادث خسارات کمتری متوجه این مناطق شود و در روستاها هم باید این رویه وجود داشته باشد.

وجود ۵ هزار بافت فرسوده در حریم شهرهای قزوین

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلسه شورای مدیریت بحران و شورای تأمین استان قزوین ظهر روز دوشنبه با حضور مسؤولان زیربط در استانداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار داشت: خدمات رسانی به ۱۰ هزار نفر توسط نیروهای هلال احمر و اورژانس انجام شده است که این خدمات در بیمارستان های صحرایی مستقر در شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه ارایه می شود.

ایرج زاهدپور اقلام و اجناس کمک های مردمی به منطقه زلزله زده را بیش از ۲۵۰ کامیون عنوان کرد و افزود: این خدمات از طریق دستگاه ها و با هماهنگی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شده است.
وی با بیان اینکه نیاز به یک بانک اطلاعاتی از مناطق مختلف استان قزوین برای پیش بینی و امداد رسانی سریع در مواقع بحرانی داریم که با همکاری دستگاه های مربوطه این امر محقق می شود، عنوان کرد:  ۵ هکتار بافت فرسوده در حریم شهرها داریم که باید با تشویق ساخت و ساز کنیم و  استحکام سازی را داشته باشیم تا در مقابله با حوادث خسارات کمتری متوجه این مناطق شود و در روستاها هم باید این رویه وجود داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، ریزگرد ها را به عنوان به مسئله بسیار نگران کننده در استان قزوین عنوان کرد و گفت: این موضوع یک تهدید جدی برای استان محسوب می شود و در جلوگیری آن باید توجه ویژه ای صورت بگیرد.

زاهدپور تصریح کرد: استان قزوین ظرفیت های مختلفی را در حوزه های متنوع از جمله کشاورزی به خود اختصاص می دهد  و با توجه به فرا رسیدن فصل سرد سال، لازم است تا توجه مناسبی توسط مسؤولان بخش جهاد کشاورزی برای کاهش خسارت های ناشی از سرما صورت بگیرد.

گفتنی است در این مراسم سایر مسؤولان استانی بخش کشاورزی نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.