یزد- مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: ۳۹ قلم از کالاهای وارداتی آزمون شده موجود در بازار یزد، استاندارد هستند.

کالاهای وارداتی بازار یزد استاندارد هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین ماجدی اردکانی اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال، بازرسان و کارشناسان این اداره کل از ۳۹ قلم کالای های وارداتی موجود در بازار یزد، که گروه های مختلف غذایی، بسته بندی سلولزی، شوینده ها، آرایشی بهداشتی، نیرو محرکه و خودرو،  را شامل می شوند، در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استانداردسازی) مبادرت به نمونه برداری کرده اند.

وی ادامه داد: این کالاها شامل روغن های خوراکی، شامپو، خمیردندان، صابون بهداشتی، پوشک بچه، لنت ترمزخودرو، چای و برنج بوده است که با خرید آن ها از سطح مراکز عرضه و فروش بازار یزد، نسبت به آزمون و انطباق آن ها با استاندارد های مربوطه اقدام شد، که خوشبختانه تمامی محصولات مذکور، از نظر کیفیت، مطلوب و در حد استاندارد های ملی کشور بوده اند.

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، فرانسه، آلمان، انگلستان، کره جنوبی، امارات متحده عربی، یونان، سریلانکا، هند و پاکستان از جمله کشورهایی هستند که کالاهای مذکور از آن ها وارد استان یزد شده است، ضمن این که کشور ترکیه در این طرح نمونه برداری، بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

ماجدی اردکانی در پایان تاکید کرد: قاچاق کالاها و خدمات از جمله پدیده های زشت و شوم است، که آثار زیانبار بیشماری را برای کشور در پی خواهد داشت. این پدیده شوم حرکت چرخ های تولیدی و اقتصادی کشور را کند می نماید و ضمن کاهش روحیه کارو تلاش و تولید در کشور، آمار بیکاری در جامعه را نیز افزایش می دهد، لذاضروری است تنها از آن دسته کالاهای وارداتی که برچسب ها و تائیدیه های لازم از مراکز ذی صلاح را دارا می باشند، استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.